SCIROCCO

Bazar => Nabídka - prodám nahradní díly => Téma založeno: Cherry Prosinec 14, 2010, 11:32:32 dopoledne

Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Cherry Prosinec 14, 2010, 11:32:32 dopoledne
Je to klasická skříň, syncro je řešeno přídavným T kusem a kratší poloosou.
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Mates Prosinec 14, 2010, 17:00:18 odpoledne
možná se ptám blbě, ale jak je rozložená hnací síla? předek x zadek
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Lucas Prosinec 14, 2010, 17:31:56 odpoledne
Zepredu dozadu to jde 1:1 to samy se pouziva dneska ;) My to tak mame v praci jeste dnes, a zadek se pripojuje pomoci haldexu v pripade ze proklouzne predek ;) Jak to bylo resene konkretne u Synchra nevim, ale ze predu to bude stejny.
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Mates Prosinec 14, 2010, 20:14:54 odpoledne
jasný, pak de asi ještě o diferák na zadku..

hele cherry ten tam máš taky? jelikož bez toho je ta převodovka takříkajíc k ničemu pro případ laborace se Scirocco 4x4
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: R N Prosinec 14, 2010, 21:13:55 odpoledne
Diferák a kardan a nádrž ( dělená ) nehledě že G ll synchro je asi o 8 cm vyšší než obyč , nevím , ale asi smolík . Raději bych se zeptal profíka
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Jarouš Prosinec 14, 2010, 21:36:27 odpoledne
U syncra je to taky řešený  tak že když proklouzne předek tak se připojí zadek  ;)
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Cherry Prosinec 14, 2010, 21:41:05 odpoledne
Mates: Hnací síla je rozdělena na zadek/předek 50:50. "Převovdovka k ničemu není" je blbost, protože je to klasická FWD na kterou je přišroubován T kus na syncro. Takže je to běžně používaná VW převodovka, ale "krátká". Prodávám jen převodovku bez T kusu (ten odšroubuju). Ano mám vše i zadní dif, protože stavím Corrado syncro. Do cora to jde naimplantovat - má shodnou platformu GII. Do scira si to neumím představit, protože je to základ GI. Musel by jsi rozřezat celou podlahu, středový tunel, změnit nádrž, zvednout podlahu v kufru atd.atd...pracností nereálné.

Lukas: S Haldexem to nemá vůbec nic společného. To je elektronický systém zapojující na předokolce zadek až při proklouznutí zadních kol. Syncro je permanentní 4WD na principu viskózní spojky místo mezinápravového diferenciálu. ;)

Jarouš: popisuješ Haldex ;)
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Mates Prosinec 14, 2010, 22:36:57 odpoledne
Cherry chápu. Nechtěl sem říct že převodovka je k ničemu ale je k ní nutnej zadní diferák, pak už se dá laborovat.. ze zkušenosti ti povim že není nic nereálný pokud k tomu máš podmínky.. škoda že k tomu ten zadek není :( přeřezávání a domejšlení není až takovej problém, sice to není jednoduchý ale dá se to udělat :D

nicméně dík
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Jarouš Prosinec 15, 2010, 05:36:06 dopoledne
Mates: Hnací síla je rozdělena na zadek/předek 50:50. "Převovdovka k ničemu není" je blbost, protože je to klasická FWD na kterou je přišroubován T kus na syncro. Takže je to běžně používaná VW převodovka, ale "krátká". Prodávám jen převodovku bez T kusu (ten odšroubuju). Ano mám vše i zadní dif, protože stavím Corrado syncro. Do cora to jde naimplantovat - má shodnou platformu GII. Do scira si to neumím představit, protože je to základ GI. Musel by jsi rozřezat celou podlahu, středový tunel, změnit nádrž, zvednout podlahu v kufru atd.atd...pracností nereálné.

Lukas: S Haldexem to nemá vůbec nic společného. To je elektronický systém zapojující na předokolce zadek až při proklouznutí zadních kol. Syncro je permanentní 4WD na principu viskózní spojky místo mezinápravového diferenciálu. ;)

Jarouš: popisuješ Haldex ;)
tak a ted jsem z toho jelen  ???.proč teda GII syncro kterou jsme předělávaly zapojovala zadek až při prokluzu předku  ???
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Lucas Prosinec 15, 2010, 07:40:04 dopoledne
@ cherry: pokud jsi si precetl muj prispevek celej, tak zjistis ze jsem u G2 popisoval jen predek a zadek jsem resil podle aut co mame v praci ;)
@ mates: kdyz zapatras na netu, nejaky anglican stavi sciro 1.8T 4x4 a ma to krasne nafocene.
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: R N Prosinec 15, 2010, 07:44:11 dopoledne
A co si představujete pod pojmem 4WD
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: kashty Prosinec 15, 2010, 08:50:48 dopoledne
four wheel drive  ;)
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Cherry Prosinec 15, 2010, 11:55:29 dopoledne

Jarouš: popisuješ Haldex ;)
tak a ted jsem z toho jelen  ???.proč teda GII syncro kterou jsme předělávaly zapojovala zadek až při prokluzu předku  ???

Propojení přední a zadní nápravy je permanentní přes viskózní spojku, která má díky své konstrukci mírný prokluz (dá se s tím teoreticky laborovat a měnit poměr přenášené síly na zadek, ale životnost viskospojky jde dolu) kvůli vyrovnávání různé rychlosti otáčení kol přední nápravy a zadní nápravy v zatáčkách a kvůli různému průměru pneumatik - myšleno sjetí vzorku. Možná že jsi zaregistroval opožděné protočení zadku kvůli záběru této spojky a vůlím v celém náhonu. Jinak si to neumím vysvětlit.
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Cherry Prosinec 15, 2010, 12:02:30 odpoledne
A co si představujete pod pojmem 4WD

4WD je obecné označení náhonu na všechna čtyři kola. Jednotliví výrobci potom označují 4WD svými názvy, pod kterými se skrývají různá konstrukční řešení.
AUDI - quattro, VW - syncro, 4motion, TOYOTA - AWD ....

A právě diskuse zde je o VW  mechanické permanentní čtyřkolce - syncro a elektronické dvoukolce s příležitostným připojením zadní nápravy při prokluzu - 4 motion. 4motion používá systém Haldex u kterého je mimo jiné nutnost mít ABS snímače na nápravách atd.
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Cherry Prosinec 15, 2010, 12:20:59 odpoledne
Cherry chápu. Nechtěl sem říct že převodovka je k ničemu ale je k ní nutnej zadní diferák, pak už se dá laborovat.. ze zkušenosti ti povim že není nic nereálný pokud k tomu máš podmínky.. škoda že k tomu ten zadek není :( přeřezávání a domejšlení není až takovej problém, sice to není jednoduchý ale dá se to udělat :D

nicméně dík

Mates budu jedině rád, když se ke mě přidáš a zkusíš to na scíru. Hodně dílů (cca 80%) mám dvakrát. Přidáš se? Na tuhle akci bych je "pustil" ! Syncro mám za ty léta co mám corro rozebraný opravdu navrčený, pomůžu i radama, pokud by byl zájem.
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Cherry Prosinec 15, 2010, 12:23:35 odpoledne
Přátelé děkuji za zájem a diskusi a 4WD, ale přesto tohle měl být inzerát  :-[ . Nešlo by tuto diskusi někam přesunout?

Děkuji moderátorovi za přesunutí diskuse z inzerátu.
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: araman Prosinec 15, 2010, 12:32:31 odpoledne
four wheel drive  ;)

To bez uzávěrek je samozřejmě blbost , na každé nápravě vždy míň zatížené kolo !

...
..
.
přesunuto
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: R N Prosinec 15, 2010, 12:51:29 odpoledne
Cherry chápu. Nechtěl sem říct že převodovka je k ničemu ale je k ní nutnej zadní diferák, pak už se dá laborovat.. ze zkušenosti ti povim že není nic nereálný pokud k tomu máš podmínky.. škoda že k tomu ten zadek není :( přeřezávání a domejšlení není až takovej problém, sice to není jednoduchý ale dá se to udělat :D

nicméně dík

Mates budu jedině rád, když se ke mě přidáš a zkusíš to na scíru. Hodně dílů (cca 80%) mám dvakrát. Přidáš se? Na tuhle akci bych je "pustil" ! Syncro mám za ty léta co mám corro rozebraný opravdu navrčený, pomůžu i radama, pokud by byl zájem.

Docela bych to taky zkusil , jsem pro každou lumpárnu
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Cherry Prosinec 15, 2010, 13:03:31 odpoledne


Mates budu jedině rád, když se ke mě přidáš a zkusíš to na scíru. Hodně dílů (cca 80%) mám dvakrát. Přidáš se? Na tuhle akci bych je "pustil" ! Syncro mám za ty léta co mám corro rozebraný opravdu navrčený, pomůžu i radama, pokud by byl zájem.

Docela bych to taky zkusil , jsem pro každou lumpárnu

Tak řekni "KERLÉŠ !" a začni přemejšlet, jak naimplantuješ celou zadní nápravu z GII syncro/rally nebo z passata B35i G60 syncro s lichoběžníkovými rameny a zadním diferenciálem do tvého scira.

Dám ještě "nápovědu" ubude ti ca 50% kufru, a musíš ještě vyměnit svou nádrž za menší. a řešit odklony kol vzhledem k světlé výšce a lichoběžníkovým závěsům a samo rezervu

..Jo a teď jsem si vzpomněl na rozvor! jaký rozvor má sciro a GII ? doplní mě někdo? Pokud jsou jiné, musel by si řešit délku středového kardanu a to už není sranda, aby ti to nenafackovalo !
Název: Re: převodovka
Přispěvatel: Jarouš Prosinec 15, 2010, 14:12:48 odpoledne

Jarouš: popisuješ Haldex ;)
tak a ted jsem z toho jelen  ???.proč teda GII syncro kterou jsme předělávaly zapojovala zadek až při prokluzu předku  ???

Propojení přední a zadní nápravy je permanentní přes viskózní spojku, která má díky své konstrukci mírný prokluz (dá se s tím teoreticky laborovat a měnit poměr přenášené síly na zadek, ale životnost viskospojky jde dolu) kvůli vyrovnávání různé rychlosti otáčení kol přední nápravy a zadní nápravy v zatáčkách a kvůli různému průměru pneumatik - myšleno sjetí vzorku. Možná že jsi zaregistroval opožděné protočení zadku kvůli záběru této spojky a vůlím v celém náhonu. Jinak si to neumím vysvětlit.
jo tak takhle je to.díky ti za vysvětlení  ;)
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: R N Prosinec 15, 2010, 15:41:32 odpoledne
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=254
Tady hlavně na Jettach odklon nikdo neřeší a snížené jsou kurevsky do A , samozřejmě to není správná cesta
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Cherry Prosinec 15, 2010, 16:38:47 odpoledne
Já to na corru řešit musím. Kozu z toho nechci mít. Se 17" x 10,5 to jinak ani nejde. Nedělám to na efekt ale na ježdění a nechci se v tom zabít.
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: R N Prosinec 15, 2010, 17:05:00 odpoledne
Já to na corru řešit musím. Kozu z toho nechci mít. Se 17" x 10,5 to jinak ani nejde. Nedělám to na efekt ale na ježdění a nechci se v tom zabít.

V tom jsme za jedno
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Cherry Prosinec 15, 2010, 17:09:36 odpoledne
Tady to máš Mates, ten zadní nosník

Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: R N Prosinec 15, 2010, 18:02:20 odpoledne
G ll má dle vel. techničáku rozvor 2475 , ale u šíra to tam není , zkus kouknout ty
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Cherry Prosinec 16, 2010, 12:08:27 odpoledne
pro Matesa
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Lucas Prosinec 16, 2010, 15:45:33 odpoledne
@ Mates: na druhou starnu kdyz vezmu rozdil u G2 synchro a bez tak bez 928kg a synchro 1105kg tak nevim jestli to ma ucel udelat sciro 4x4 ale vozit navic 177kg. Sice lepsi trakce, ale ta vaha to zase srazi hodne dolu ;)
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Mates Prosinec 16, 2010, 15:52:18 odpoledne
pak už záleží na agregátu a co s tim autem chceš dělat ;D zatim je to ve fázi vymejšlení a navíc de vo auto tatíka který tak trochu projektuju a dost financuju takže jestli se tam ještě přidá hnanej zadek nebo ne tak je to jedno.. možná akorát o trochu víc práce a lepší rozložení váhy:D
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: R N Prosinec 16, 2010, 16:24:18 odpoledne
@ Mates: na druhou starnu kdyz vezmu rozdil u G2 synchro a bez tak bez 928kg a synchro 1105kg tak nevim jestli to ma ucel udelat sciro 4x4 ale vozit navic 177kg. Sice lepsi trakce, ale ta vaha to zase srazi hodne dolu ;)

to kolikrát ani nenapadne , že plná nádrž je +cca 70 kg
Název: Re: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Lucas Prosinec 16, 2010, 16:32:04 odpoledne
pak už záleží na agregátu a co s tim autem chceš dělat ;D zatim je to ve fázi vymejšlení a navíc de vo auto tatíka který tak trochu projektuju a dost financuju takže jestli se tam ještě přidá hnanej zadek nebo ne tak je to jedno.. možná akorát o trochu víc práce a lepší rozložení váhy:D
Jasny ;)
@ Roman: u kazdeho agregatu je i tech 70kg poznat, BTW kdo me zna vi ze s plnou nejezdim ;)
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Cherry Prosinec 16, 2010, 16:38:54 odpoledne
nahrubo jsem to vážil a samostatné syncro věci vychází cca kolem 115kg a syncro nádrž je jen na 45litrů.
Název: Re: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Lucas Prosinec 16, 2010, 16:41:57 odpoledne
nahrubo jsem to vážil a samostatné syncro věci vychází cca kolem 115kg
To je mozne ze je to trochu jina hodnota, ja to bral z udaju z tabulek pro dane auto ;)
Název: Re: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: R N Prosinec 16, 2010, 20:22:44 odpoledne
nahrubo jsem to vážil a samostatné syncro věci vychází cca kolem 115kg
To je mozne ze je to trochu jina hodnota, ja to bral z udaju z tabulek pro dane auto ;)
- díly , co už nepoužiješ
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Mates Prosinec 16, 2010, 23:53:26 odpoledne
chlapci důležitej je výsledek a ne propočty:D
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Lucas Prosinec 17, 2010, 09:44:33 dopoledne
tak v tomhle pripade je vysledek spis minus. Podle udaju ma auto se synchrem (stejnej motor a vybava)  horsi zrychleni. Jediny kdy by to pomohlo je pripad Orina kterej uz to prednima kolama neprenese ;)
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: speed Prosinec 17, 2010, 10:10:44 dopoledne
ale v zimě .... ! to je jiná  ;D ;D  ( a i na mokru )  ;D ;D

a když to člověk nemá na sprinty, tak je to jedno .. jede spiš o machrovinu
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Lucas Prosinec 17, 2010, 11:51:10 dopoledne
tak ve spatnejch podminkach to bude urcite ok.
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Mates Prosinec 17, 2010, 12:32:22 odpoledne
ale tady nikdo nemluví o sériovym motoru ;) jinak jo, když postavíš dvě totožný auta s interíérem stejnym motorem a jedno je 4x4 a druhý předokolka tak je jasný že v tom je rozdíl.. ovšem to není náš případ
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Cherry Prosinec 17, 2010, 13:20:00 odpoledne
ale tady nikdo nemluví o sériovym motoru ;) jinak jo, když postavíš dvě totožný auta s interíérem stejnym motorem a jedno je 4x4 a druhý předokolka tak je jasný že v tom je rozdíl.. ovšem to není náš případ

jj, tak nějak  ;D
Název: Re: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Lucas Prosinec 17, 2010, 17:40:42 odpoledne
ale tady nikdo nemluví o sériovym motoru ;) jinak jo, když postavíš dvě totožný auta s interíérem stejnym motorem a jedno je 4x4 a druhý předokolka tak je jasný že v tom je rozdíl.. ovšem to není náš případ
je mi jasny ze to nebude se seriovym motorem, ale porad je to stejnej pripad ;) Upravenej motor a predkola (ktera prenese vykon pres predni pneu) a ten samej motor + 4kolka = mensi akcelerace na suchym povrchus nahonem 4x4 ;) Jasny ze jizdni vlastnosti budou plus u nahonu 4x4.
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Cherry Prosinec 18, 2010, 11:40:36 dopoledne
Chápu jak to myslíš, ale je moment, kdy dvoukolka přestane výkon motoru zvládat jak technicky tak jízdními vlastnostmi. Názorně to tady někdo předvedl s přemotorovaným scirem na asfaltu - samý prokluz a až nebezpečná  neovladatelnost auta, jako kdyby jel po ledu, o životnosti nebudu raději spekulovat. Také komponenty jen přední nápravy těžce trpí. To vše od jistého momentu čtyřkolka řeší a je to lepší varianta než dvoukola. A to nemusí být ani mokro a stačí asfalt.
U mě třeba rozhodlo mých 240HP, když mi překroutilo přední polosu. Čtyřkolka mě prostě řeší nejen u životnosti, jízdních vlastnostech, akceleraci a proto těch pár koníků ztracených ve váze rád oželím. Vždycky je něco za něco a já třeba hledám vyvážený kompromis.

Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Lucas Prosinec 18, 2010, 13:53:56 odpoledne
O tom momentu jsem psal, ze od urciteho okamziku je 4x4 vyhodou ;)
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: xxMIKExx Prosinec 20, 2010, 00:29:41 dopoledne
vrátím se k tomu kardanu,stím bych si hlavu nelámal,ten se dá zakrátit a nechat vyvážit,už sem to dělal několikrát,kdyby náhodou tak mám na to firmu co to dělá,není to nic drahyho,prostě ho skrátíš jak potřebuješ a pošleš ho tam a oni ti to udělaj :-)
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: mie009 Prosinec 20, 2010, 10:38:10 dopoledne
Hmm zajimava diskuse. 4x4 jsou užasné sice mam zkušenosti pouze z autem od vyrobce který děla pomalu všechna svoje auta z 4x4 a to pernamentní čtařkolkou ale souhlasim s tím že když je velký výkon tak je dobré mit obě napravy hnane nebo alternativně bych řekl že zadní když chce člověk auto na sprinty. Ale jsem laik tak mně neikamenujte. Jo a zkušenosti mam z Subaru Forester 2,5XT 230HP
Název: Re: převodovka synchro - diskuze
Přispěvatel: Rst Leden 23, 2011, 16:07:01 odpoledne
stavba G1 syncro
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3041740-Golf-Rieger-GTO-(wide-body-kit-and-w-syncro-converting)