SCIROCCO
Servis => Rady a návody => Téma založeno: Cherry Srpen 13, 2010, 12:28:14 odpoledne
-
Ahoj!
měl jsem spotřebu 6,8 - 8,2 L/100, poté jsem motor rozebral, vše vyčistil a poté má spotřebu 8 - 10L/100. Né že by mi to až tak vadilo, ale rád bych byl pánem nad svým motorem, doladil si ho ke své představě, hlavně také následně ohledně průběhu křivky výkonu. Proto musím nejdřív pochopit základní nastavení všech hejblat, jak se vzájemně ovlivňují, (vždycky je něco za něco) abych mohl poté případně i experimentovat. Nehledě k tomu, že budu teď měnit celé výfukové potrubí a změna bude určitě nutná.
Otevřel bych tedy téma nastavování a doladění v tomto případě asi nejrozšířenějšího motoru 1,8JH, pokud to zde chytré hlavy nepovažují za tajemství a vlastní know how, prosím o přehledný a postupný , stačí i jen heslovitý návod, s čím jak zakroutit, jak nastavit (co jaké hejble ovlivňuje), vše co se v motoru dá. Dohady a odpovědi typu odvez to do servisu na diagnostiku si zrovna nepředstavuji. Je ochotný někdo tady takovou to kuchařku zde uveřejnit? Myslím že hodně z nás by to užilo, když jsem tak poslouchal motory v Českém brodu.
-
Tak 100% zaklad je funkcnost vseho tak jak fungovat ma. Hlavne vsechny elektricky veci ktere to ovlivnuji (to je otazka na Armyho) potom spravny predstih a spravna bohatost smesi. Myslim si ze vic parametru na tom motoru neovlivnis ;)
-
Tak s takovýmhle povědomím jsem si vystačil už ve 14ti na pinckovi... myslel jsem to trochu jinak.
-
Pokusim se o vikendu neco splodit a pak to tady dam....
-
myslel jsem to asi takhle: příklad části seřizování spalovcího methylového motoru:
motor má pět ovlivnitelných prvků:
3x jehla, přívod vzduchu, odvod spalin
Hlavní jehla, přechodová jehla, šroub volnoběhu, vstupní difuzor a laděné výfukové potrubí.
1.jehla Hlavní(na plochý šroubovák) - je v levé horní části těla karburátoru, ovlivňuje poměr paliva a vzduchu jako základní nastavení.Ovlivňuje horních 60% chodu motoru. Bohatější (šroubovat doleva) nižší výkon, nižší teplota, lepší mazání, delší životnost. Chudější (šroubovat doprava) vyšší výkon a teplota (nesmí přesáhnout 130stupňů - měřeno na svíčce),horší mazání.
Postup: základní nastavení: jehlu zašroubovat, vyšroubovat o 3 - 4 otáčky, motor nastartovat, přidat plný plyn jehlu zašroubovávat do doby zvedání otáček - bod max. potom povolit o 1/2 otáčky z bezpečnostních důvodů. nastaveno.
2.jehla atd.atd....
tak takhle nějak ....to je z mého oboru...
......jsou tady snad nějací koncernoví automechanici, kteří by mohli poradit nám blbým intelektuálům, abychom něco nepřehlédli, ne? ;D
-
TAk to by me zajimalo co chces na te strikacce sestelovat mino bohatosti smesi sroubkem na vaze vzduchu a predstihu za pomoci rozdelovace ;) BTW pokud ti vadi ze ti sem pisu staci rict ;)
-
TAk to by me zajimalo co chces na te strikacce sestelovat mino bohatosti smesi sroubkem na vaze vzduchu a predstihu za pomoci rozdelovace ;) BTW pokud ti vadi ze ti sem pisu staci rict ;)
...zase chytáš na první našlápnutí? , jen jsem řekl, že jsem to myslel jinak.
-
Tak kdyz napises ze ve 14ti jsi uz toto vedel, nevim na co se ptas ted ;) BTW tak ukaz neco lepsiho nez jsem napsal ja co k necemu bude ;) rad se necemu priucim.
-
bohužel lukas to vystihl perfektně.tam fakt neni moc s čim hejbat.maximálně tak eště základní vejška klapky v klidu a klapek v sání.jinak řídící tlak je už starost počítače a ciklickýho ventilu
-
Estli se do toho mohu trochu vložit tak je to asi takhle.
Základní nastavení je horzně jednoduché. Pokud se někdo nehrabal ve šroubkách na klapkách tak ti dobře radím, nerépé se ftom ani ty !!!
A pokud ano tak je to asi tak že se to dotáhne skoro na dotek ale musíš mezi to strčit průklepák a musí jít vytáhnót !!! ;););)
Musí bét na něm jen otisk !!!
No a co se týče el. tak je to krapet složitější. Klidně ti to popíšu ale popravdě ti řeknu že nejradši to dělám když to auto mám před sebou už jen z toho důvdodu že kus od kusu se to liší, bohužel. :(
A jinak pohledej jak tady tak i ve starém foru a tam je snad skoro všechno popsané ale jak říkám skoro všechno. Zbytek je laborace na N-tou ;););)
-
army, na starým foru se bohužel nedá ničeho dočíst... :(
-
army, na starým foru se bohužel nedá ničeho dočíst... :(
Hmmm tak to je pak problém.
-
Sorry, jeste jsem nemel cas to udelat, ale pracuji na tom.
BTW: stare forum jsem rozjel a melo by tam byti vse :)
-
Sorry, jeste jsem nemel cas to udelat, ale pracuji na tom.
BTW: stare forum jsem rozjel a melo by tam byti vse :)
Super ;) 8)
-
Tak jsem nafotil příručky co mám doma, něco je popsáno česky a něco je dokonce i Rusky. Je tam toho více tak doufám, že si vybereš. Pokud by jsi potřeboval něco podrobněji pokusím se to zodpovědět.
Nafocené materiálly je možno stáhnout z TOHOTO ODKAZU (http://www.scirocco.cz/work/20100818_K_Jetronic.zip)
-
hele, danešku a jaké by byl problém to pěkně naskenovat a dat to do sekce servis ? (tu CZ verzi)
- jinak super , je tam všechno krásně popsany 8) 8) 8)
-
no myslím, že žádný :)
-
Tak jsem nafotil příručky co mám doma, něco je popsáno česky a něco je dokonce i Rusky. Je tam toho více tak doufám, že si vybereš. Pokud by jsi potřeboval něco podrobněji pokusím se to zodpovědět.
Nafocené materiálly je možno stáhnout z TOHOTO ODKAZU (http://www.scirocco.cz/work/20100818_K_Jetronic.zip)
Moc děkuji za podklady, určitě mě to posune dál.
-
Zdravim , sem tady novej . Mam doma jedek kousek od zendra . Koupil jsem to dojebaný jak to jen šlo a po pár pokusech oživit starej motor sem ho vzteky vyhodil z auta a začal dělat věci pořádně. V motoru mam narvanejch už 25 tisíc a je fakt celej uplně novej a mnou složenej. Teď sem ho dal do auta a mam veliký problémy se v tej džungly kabelů od těch domácích kutilů a debilních panelákovejch"tuningářů" vyznat . Vím přesně jak to makáč hned na začátku myslel a musím ho podpořit. Mam na K-jetronic např. krásný anglický manuály. jenže neumim anglicky ;D ... takže já radím , domluvit si hodiny doučování live s někym , kdo tomu fakt rozumí. Např. tady z borcem co to tady asi spravuje domluvit někdy někde sraz. Vzít tam jedno scirroco s JHčkem a K-Jetronikem. V origo stavu. Určitě bych si udělal vejlet taky s foťákem a notesem a rád se přiučil. Myslim že už v tomhle taky nejsem uplnej amatér ale je stále se co učit ...
-
doporučuju tenhle pěknej origo manual http://www.ulozto.cz/1496540/vw-scirocco-a-cabrio-bentley-manual-pdf
-
Zdravim , sem tady novej . Mam doma jedek kousek od zendra . Koupil jsem to dojebaný jak to jen šlo a po pár pokusech oživit starej motor sem ho vzteky vyhodil z auta a začal dělat věci pořádně. V motoru mam narvanejch už 25 tisíc a je fakt celej uplně novej a mnou složenej. Teď sem ho dal do auta a mam veliký problémy se v tej džungly kabelů od těch domácích kutilů a debilních panelákovejch"tuningářů" vyznat . Vím přesně jak to makáč hned na začátku myslel a musím ho podpořit. Mam na K-jetronic např. krásný anglický manuály. jenže neumim anglicky ;D ... takže já radím , domluvit si hodiny doučování live s někym , kdo tomu fakt rozumí. Např. tady z borcem co to tady asi spravuje domluvit někdy někde sraz. Vzít tam jedno scirroco s JHčkem a K-Jetronikem. V origo stavu. Určitě bych si udělal vejlet taky s foťákem a notesem a rád se přiučil. Myslim že už v tomhle taky nejsem uplnej amatér ale je stále se co učit ...
Jo tak to asi nepujde. Nevím kde seženeš JéHáčko s K-Jetronicem. To se nikdy nedělalo ;)