SCIROCCO

Servis => Rady a návody => Téma založeno: lajos Červen 07, 2010, 21:56:49 odpoledne

Název: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: lajos Červen 07, 2010, 21:56:49 odpoledne
Smůla, tak trochu se mi to stížilo. Auto fungovalo do poslední chvíle. Přehodil jsem na nové kabely s kondenzátory a startuju a nic. Poslochám při zapnutém klíčku a nejde hlavní čerpadlo, jdu na relé čerpadla a nespíná, zmáčknu kontakt relé a čerpadlo běží. Přehodil jsem zpátky původní kabely a to samé, relé nespíná. Nevím co jsem počubil, jedině že spínací skřínka, no ale vše ostatní běží při zapnutém klíčku jen relé čerpadla nespíná. V 18:00 jsem to vzdal, sedl jsem do BX (po dvou měsících) a jel jsem domů a na pivo.
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: horan Červen 07, 2010, 22:00:57 odpoledne
V rozdělovači je snímač. Tuším ža halluv, kterej tam kromě nějakých zbytečností dělá i to že při otočení rozdělovače "sepne" čerpadla. Takže jsi při výměně kabelů možná něco utrhl.....
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: lajos Červen 07, 2010, 22:32:48 odpoledne
V rozdělovači je snímač. Tuším ža halluv, kterej tam kromě nějakých zbytečností dělá i to že při otočení rozdělovače "sepne" čerpadla. Takže jsi při výměně kabelů možná něco utrhl.....
Do těla rozdělovače jdou dráty k hallovy přes takový plast. ten je uvolněnej, nebo má ulomenou jednu packu, myslím že tak to již bylo, sonda by se zas kvůli tomu neměla hnout? Rozhodně tam nic utrženého není. Čenžoval jsem jenom VN koncovky na rozdělovači. Hlavně do čeho mám zítra rýpnout, je otázka?
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: speed Červen 07, 2010, 22:48:44 odpoledne
horan má pravdu ...
ale pro odskoušuní  mužeš udělat jednu známou fintu - vem rele z klaksonu a dej ho misto rele čerpadla ... sice ti čerpado poběží furt (při zapnutem zapalovani) ale to ti nevadi a nema to nanic vliv ;)
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: lajos Červen 07, 2010, 22:50:48 odpoledne
Zkusím, dík za rady, klidně pokračujte, nebo zítra budu průběžně sem dávat na čem hořím
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: lajos Červen 07, 2010, 23:03:54 odpoledne
Pokud jsem oddělal hallovku? musím vytáhnout od něho signál jestli dává pulzi při točení. Kde se schání vůbec hallovka, tu jsem ještě nepotřeboval
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: Rst Červen 08, 2010, 05:24:26 dopoledne
u 16V jdou čerpadla po zapnutí zapalování,takže HAL to není,jedině relé
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: Lucas Červen 08, 2010, 05:45:11 dopoledne
@ rst: u 16V nejdou cerpadla hned po zapnuti klicku pokud je vse origo zapojene ;)
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: araman Červen 08, 2010, 06:32:24 dopoledne
já měl za to , že na 16V po zapnutí klíčku se na pár vteřin čerpadla rozběhnou  ..   to že něběží vubec dělá JH.   pak se teprv se startováním se rozjedou
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: Lucas Červen 08, 2010, 09:11:43 dopoledne
to jsme si nerozumeli ja myslel ze bezi porad ;)
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: lajos Červen 08, 2010, 10:47:39 dopoledne
Tak to bylo relátko. Když jsem auto kupoval tak tam bylo právě obyč relé na čerpadlo a když jsem byl v praze v koloně, tak po půl hodce, nebo zvýšení teploty chlazení mi chcípal motor a nechtěl znovu chytat, padla zelená šlápl jsem na to a chcípl a než zas chytlo, pak jsem ho držel pod plynem v otáčkách - tak nějak to šlo. Pak jsem vyškemral z mauriho šíra to origoš relátko ale zdá se mi že stejně nevypínal hajzlík, motor běží na volnoběh a stejně slyším že kňučí čerpadlo, asi bude chtít vyměnit.
Tak že dnes zkusím znovu kondíky. Náhradní auto je připravené, tak že o nic nejde.
Chvilku mi to bude trvat než obnovím plazmový stav, v průběhu dne.
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: mie009 Červen 08, 2010, 13:42:03 odpoledne
Jo to relatko jsem nějakou nahodou koupil kdysi do svého prvního scira. Ale v obchodě se asi spletli a objednali mi do 16V. Ono totiž najelo když se otočil kliček do druhé polohy a potom vyplo. Měl jsem taky problemy s tím že mi vypadovalo auto v různych situacich. Prostě chciplo a pak zase naskočilo.
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: lajos Červen 08, 2010, 14:27:35 odpoledne
Jo to relatko jsem nějakou nahodou koupil kdysi do svého prvního scira. Ale v obchodě se asi spletli a objednali mi do 16V. Ono totiž najelo když se otočil kliček do druhé polohy a potom vyplo. Měl jsem taky problemy s tím že mi vypadovalo auto v různych situacich. Prostě chciplo a pak zase naskočilo.
Máš ho ještě?
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: Airarmy Červen 09, 2010, 07:38:23 dopoledne
já měl za to , že na 16V po zapnutí klíčku se na pár vteřin čerpadla rozběhnou  ..   to že něběží vubec dělá JH.   pak se teprv se startováním se rozjedou

Má pravdu ten chlapec !!!  8) 8) 8) 8)
U 16V se sepnou, natlakujou systém a pak zdechnou a zpouští se až se startem, JH mlčí, zapírá jako Fučik až při startu začne zpívat ;)

Jinak Halluv snimač je jen pro TZHS (nebo jak se to zove) maximálně dává info do ŘJ ale jen info, neboť když umře musí auto ject jako čistá mech stříkačka  8) 8) 8)
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: Rst Červen 09, 2010, 07:59:58 dopoledne
než jsem napsal dotaz,tak mi Speed udělal chaoz v tématech  ;D
takže znovu,co je to TZHS ?
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: speed Červen 09, 2010, 08:01:32 dopoledne
tak nevim , ale podle mě je halluv snimač   česky snimač otáček   -> tzn  že pokud ti odejde, tak máš prostě smolika a ŘJ nevi kam má dávat impuls ( jiskru) a prostě ju nedá ... a nikam nejedeš  ::)
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: lajos Červen 09, 2010, 09:15:59 dopoledne
já měl za to , že na 16V po zapnutí klíčku se na pár vteřin čerpadla rozběhnou  ..   to že něběží vubec dělá JH.   pak se teprv se startováním se rozjedou

Má pravdu ten chlapec !!!  8) 8) 8) 8)
U 16V se sepnou, natlakujou systém a pak zdechnou a zpouští se až se startem, JH mlčí, zapírá jako Fučik až při startu začne zpívat ;)

Jinak Halluv snimač je jen pro TZHS (nebo jak se to zove) maximálně dává info do ŘJ ale jen info, neboť když umře musí auto ject jako čistá mech stříkačka  8) 8) 8)


Army-to asi ne, neblbni populaci. Hallův snímač dává informaci ale skutečně fyzicky nahrazuje přerušovač a elektronicky spíná vstup tranzistorového zapalování. Konec Hallu-konec zapalování-bez diskuse.
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: Airarmy Červen 09, 2010, 11:20:58 dopoledne
NEblbnu ale jako mi chcete řict že když odejde ŘJ tak jako neodjedeš, jo ???
Blbost !!!!!
Proto je tam to TZHS ;)
A uněj se dává jen info do ŘJ, ale když ti odejde TZHS tak jseš v pérdeli jako Baťa s dřevaka v osmašedesátem ;) 8)
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: Airarmy Červen 09, 2010, 11:21:52 dopoledne
tak nevim , ale podle mě je halluv snimač   česky snimač otáček   -> tzn  že pokud ti odejde, tak máš prostě smolika a ŘJ nevi kam má dávat impuls ( jiskru) a prostě ju nedá ... a nikam nejedeš  ::)

U nás ŘJ jiskru nedává ;)
U nás ji rozděluje přece palec ;)
Teda pokud se nepletu  ;D
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: lajos Červen 09, 2010, 11:24:46 dopoledne
Army-dobrá, vracím se na začátek čeho je zkratka TZHS?
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: Airarmy Červen 09, 2010, 12:07:53 odpoledne
Tranzistorové zapalování umístěné v odtokovém kanálu vedle ŘJ, vlevo ve směru jízdy. Vede do něj tuším 5 vodičů.
Stačí takhle ???? ;D ;D ;D ;D
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: Rst Červen 09, 2010, 12:11:37 odpoledne
Tranzistorové zapalování umístěné v odtokovém kanálu vedle ŘJ, vlevo ve směru jízdy. Vede do něj tuším 5 vodičů.
Stačí takhle ???? ;D ;D ;D ;D
Nestačí!!!  ;D
T...
Z...
H...
S...
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: araman Červen 09, 2010, 12:29:33 odpoledne
Tranzistorové (Transistor)
Zapalování (Zündung)
(s)
Hallovým (Hall)
Senzorem (Systeme)

to je pro případ že  by jste se tu chtěli  prát..

jinak pro nouzové dojetí  opravdu není  třeba RJ, jen samotný modul zapalování a hall..
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: lajos Červen 09, 2010, 12:31:03 odpoledne
Tak že platí jak jsem psal. Z rozdělovače je jediná informace o pozici pístů-hallova sonda, jeho signál upravuje ŘJ, jako předstih a cokoliv jiného a TZHS je jen výkonný spínač, spínající cívku. Bez funkce halla, zbytek vybavení neví kdy něco dělat i kdyby věděl co. Konec pohádky
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: araman Červen 09, 2010, 12:35:09 odpoledne
pokud bavíme o stejné řídící jednotce . tak ta u našich motorů není třeba. ona má za ukol kočírovat emisní hodnoty , zatěžový voloviny  atd.
 
ale motor poběží i bez ní ..  možná hůr ale pojede .


viz DX - KR ...


Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: lajos Červen 09, 2010, 12:37:46 odpoledne
pokud bavíme o stejné řídící jednotce . tak ta u našich motorů není třeba. ona má za ukol kočírovat emisní hodnoty , zatěžový voloviny  atd.
 
ale motor poběží i bez ní ..  možná hůr ale pojede .


viz DX - KR ...



Jasně, signál z hallovky buď zavedou do ŘJ a upravěj nebo ne, otázka použitého systému. Ale bez hallovky ani ránu.
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: Rst Červen 09, 2010, 12:41:51 odpoledne
Tranzistorové (Transistor)
Zapalování (Zündung)
(s)
Hallovým (Hall)
Senzorem (Systeme)

to je pro případ že  by jste se tu chtěli  prát..

jinak pro nouzové dojetí  opravdu není  třeba RJ, jen samotný modul zapalování a hall..
Díky.

Co to je nouzové dojetí? Petrtrol si bez ŘJ,tedy nouzově,dojel pro 2.místo ve sprintu.
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: speed Červen 09, 2010, 12:44:55 odpoledne
NEblbnu ale jako mi chcete řict že když odejde ŘJ tak jako neodjedeš, jo ???
Blbost !!!!!
Proto je tam to TZHS ;)
A uněj se dává jen info do ŘJ, ale když ti odejde TZHS tak jseš v pérdeli jako Baťa s dřevaka v osmašedesátem ;) 8)
jenže spor se nevedl o ŘJ, ale o halla
- a když ti odejde halluv snimač (neboli snimač otácček) tak máš prostě smulu , páč ani žádná TZHS ani nic jinyho nebude vědět kdy má dát ránu (jiskru)
rozdělovač je tam jen na to aby tu jiskru dal pokaždy jinam
ale z civky dou 4 jiskry za otáčku to znamená že hall musí dát 4 impulsy za otáčku do TZHS a odtud jdou 4 impulsy do civky
takže : hall -> TZHS -> civka -> rozdělovač -> svička
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: araman Červen 09, 2010, 12:46:10 odpoledne
Petrtrol má DX.  to je standartně bez RJ . taky má vyšší výkon a emise .
 
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: speed Červen 09, 2010, 12:46:42 odpoledne
Tranzistorové (Transistor)
Zapalování (Zündung)
(s)
Hallovým (Hall)
Senzorem (Systeme)

to je pro případ že  by jste se tu chtěli  prát..

jinak pro nouzové dojetí  opravdu není  třeba RJ, jen samotný modul zapalování a hall..
nouzově takhle jezdim odjakživa  .......  jen rozdělovač (hall) a modul zapalování (TZHS)
Název: Re: rele palivoveho cerpadla
Přispěvatel: araman Červen 09, 2010, 12:48:15 odpoledne
u DX a KR   se nejedná o nouzový režim ..  u DX-KR se neřídí emise např .