SCIROCCO
Servis => Rady a návody => Téma založeno: david 88 Červenec 09, 2013, 14:16:28 odpoledne
-
Ahoj členové
Pořídil jsem SCIRO MK1 s motorem FA 1,1 karbec . Ten tam rozhodně nemám v plánu nechat a tak se poohlížím po nějaké 1.8 16 V . Po prozkoumání recenzí jsem už zřejmě pochopi že je nejvhodnější sehnat KR ať už parametrama motoru tak z důvodnu samotné montáže motoru ohledně elektroinstalace atd .
V jedné recenzi se tu řeší stejný problém ale asi se tu mluví o zástavbě do MK2 kastle .
Má tu někdo prosím zkušenost stím co teď řeším já ?
Případně , dá se tento motor legálně zapsat do TP ? Nebo jak to máte vyřešeno vy ??
Díky předem za případné rady , info atd ;)
-
Speedy má 16V ve svém krasavci MK1
-
zdarec,
1. - gratuluju ke koupi a přeju ať dělá radost ;)
2. - zástavba je uplně stejná jako do MK2 (mechanicky sou to stejny auta , jen maji " jiny plechy" )
takže si pročti to tema a případně se ptej, buď poradim já, nebo někdo jiné ... je nás tu dost co s tim má zkušenosti ;) ;)
já to mám tak , že sem začinal uplně stejně jako ty (auto s karbecem) , takže na nové motor sem musel dat čerpadlo pod nádrž, a usadit rozdělovač paliva ( a váhu vzduchu v jednom) , větši vyfuk apod
čidla na vodu, olej atd. zustavaji (dráty).
zapalování tam teď máš klasiku kladivkové rozdělovač - ten mužeš klidně nechat , nebo předělat na bezkontaktovy tranzistorovy ( neboli TZH )
fyzicky tam ten motor pásne uplně stejně, takže nějakéch problému ohledně velikosti se vubec nemusiš bát , je to vpodstatě jen "kus za kus" akorát nevim co je na 1.1L za převodovku, ale to podle mě taky bude pasovat (až na to že tam bude menší spojka a ty máš podle mě 4kvalt ..... takže stejně asi budeš chtít měnit i převodovku )
jinak na zprovozněni tě nic jinyho nemusi zajimat
( na doladění to bude chtit trochu víc rad , ale to ted neřeš) - je tam volnoběžnej ventil , kterej drži otáčky na volnoběh ( ale já ho tam nemám a neni problém) , je tam termoregulátor tlaku paliva kterej reguluje tlak benzinu podle teploty motoru a je do něj i elektrika na vyhřiváni bimetalem a regulaci elektricky ( ale já to tam elektriku zapojenou nemám a neni problém )
atd., atd. ....
jo a , do TP ten motor zapsat legálně nejde, protože se do MK1 nikdy nedával a hlavně legálně mužeš zaměnit jen motor tušim že max o 20% výkonější
-
jo tak díky moc , alespoň vím na koho se obrátit jak si nebudu vědět rady ;) ano převodovka je tam 4kvalt a já mám možnost koupit motor s převodvkou a komplet elektroinstalací . Zajímá mě taky jestli tam budou pasovat těhlice a náboje kol , myslím si že tam budou úplně jiný poloosy . Jinak bych se někdy rád sešel osobně a pokecal co a jak jsem od Prostějova takže by neměl být problém dát někdy scuka Jinak kdyby měl někdo zájem o motor 1,1 i s převodovkou :) . Stěma papírama jsem si to tak nějak myslel .
-
hele, zrovna včera sem dodělal "projekt" , kde sem do dvojkovyho šíra (1,6 karb) dával 1.8DX (motor se vstřikováním kterej je stejnej jako KR, akorát má míň ventilů :D )
celá přestavba mi trvala +- 12h čistyho času s tim že sem tam neměnil elektriku ;)
jen sem přidal čerpadlo, upravil vyfuk , zapalování zustalo (už bylo bezkontaktovy) a motor chytnul okamžitě
jede bez pátyho vstřiku, bez volnoběžnyho ventilu, a bez vyhřivání regulátoru. prostě jede jen na jiskru a benzin ;) (a jede parádně)
scuka si dat klidně mužem, to by nemusel byt problem , pokud budu mit někdy v přištim století aspoň pul hodiny čas ;) ;D