SCIROCCO
Servis => Rady a návody => Téma založeno: krutidlo Září 19, 2012, 17:15:18 odpoledne
-
nazdar..som cerstvym majitelom číra 1,6 55kw...v plane je prerabka na 1,8 16v...tak by som chcel poprosit kto uz takuto prerabku robil aby ma vopred pripravil na to co ma caka.. ;D...v prvom rade kde mate poschovavane palivove cerpadla a kde ste davali robyt vyfukove potrubie....zatial dik...
-
ahoj, vítej mezi námi a gratuluji ke koupi. nahoď nějaký fotky ;)
co se týče předělání.
v prvé řadě doporučuji pročíst toto: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=279&t=252
a pak se to rozebíralo tady: http://history.scirocco.cz/index.php?PHPSESSID=6e437de59bc8c56475b61ae63847e85d&topic=3416.90
jinak je tu spousta lidí kteří to dělali, takže ti určitě poradí, pokud bys nevěděl. a co vím, tak jednodušší je na předělání motor KR (102kw) než PL (95kw) . nehledě na to, že KRko má o 10 koní navíc ;)
-
no super takze KR sa nekona lebo ten kusok co som mal by poreboval valce na vybrus + vybrusove piesty a take malickosti dokopi okolo cca 600eur...cize uz mam PL-ko...ale to mala byt moja druha otazka..aky je medzi nimi rozdiel?...ak sa da proste len prehodit blok motra PL...a pouzit hlavu z KR tak to by sa nejako dalo este zbuchat...zatial diki za odpoved....
-
nazdarek ... vítej mezi námi ;)
1. spodek motoru jde přehodit - rozdíl je ve vačkách a v elektrice
2. doufám že si zručnej a učenlivej kluk (a nebo máš někoho takovyho k ruce) , páč jinak bych se do toho nepouštěl
ta přestavba jde udělat dvěma zpusobama ...
1. levná a rychlá
přehodit motor - držáky na kastlu pasují , po mechanické stránce to neni problém, převodovka bude taky pasovat - tu necháš puvodní ) , vyfuk budeš muset koupit ( hlavně svody z motoru - ty musí byt 16v ze šíra ! ) , vstřikování přiděláš někam do motoru ( někam tam kde má byt)
palivo - karbec nemá benzinovy čerpadlo , takže naiplantovat čerpadlo dozadu pod nádrž a natahnout tlakovou hadičku k vstřikováni
elektrika - s elektrikou nemusiš dělat nic , ale ... nepujde ti 5vstřik (ten je na studeny starty -plní funkci sytiče) a nepujde ti regulace volnoběhu (16V má regulaci servomotorkem a ten řídí řídící jednotka)
ten motor potřebuje akorát jiskru ( po elektrické stránce ) já to mám takhle zapojeny a v poho (jen mi někdy kolísá volnoběh což mám na háku ;)
2. složitějsí varianta přestavby se vlastně liší jen v té elektrice - jestli to chceš mít jak to má být, tak musiš předělat elektriku z nějakyho 16V , abys tam měl ŘJ kvuli volnoběhu , patymu vstřiku, předehřevu paliva apod... , ale nenech se odradit , ani to předělání elektriky neni zas takové problém ;) ;)
a implantovat druhou nádrž , která má čerpada a je přispusobená na čarpadla
jo a neni to čiroko , ale široko ... takže plíís šíro ;) ;) ;) ;) ;D
-
jo ještě teď nevim , jaky tam máš zapalování ...
16V má v rozdělavači halluv snimač = bezkontaktovy zapalování , takže jestli tam máš ještě klasicky zapalování, tak to budeš muset taky předělat ...
to mě přivádí na další myšlenku s regulací volnoběhu
16V rozdělovač nemá podtlakovou regulaci , protože to tam mění ŘJ (řídící jednotka)
takže pokud nebudeš předělávat elektriku, tak se dá jezdit bez regulace ( taky sem to tak měl a člen Lusac to tak má dodnes a jezdí to v pohodě) , a nebo tu regulaci budeš muset dodělat ..... nějak
-
tak som sa zas dozvedel nieco nove...s tou elektronikou som mal namysli ze to prehadzem komplet cele aj z RJ...ze potrebujem novu nadrz je mi jasne a le vraj je cerpadlo ktore tha benzin priamo z nadrze do motora a nie do tej krabyce..ze drziaki pasuju som uz zistil...aki este je rozdiel medzi KR a PL?...KR ma vecsie sanie a teda aj ine vacky...je tam ine este nieco?...mam este stale obe motori z komplet elektronikou...tak teraz neviem ci len proste hodit dnu PL a nestarat sa alebo nieco poskladat z oboch?...
-
ad svody z 16V scira - není to stejný jako svody z G1? mám na mysli jestli nebude větší a lacinější výběr nějakých "laděných" svodů z G1.. mám tucha že sem to v nějaké takové diskusi četl, ale je možný že se pletu.
mám dojem že KR se dělalo i s "úzkým" sáním, nejenom s širokým.
-
vyfukovy svody by mohli pasovat z Golf1 ale ruku do ohně za to nedám
sání se dělalo na KR i tenké i tlusté ... ale to ty vubec nemusiš řešit ( prostě tam nějaky dej - rozdíl v serii nepoznáš , ten poznáš až když budeš chtit motor naladit na větši vykon) , prostě tam dej to větší
nádrž, první motory (nádrže) se vstřikováním se dělali s jednim čerpadlem šlo o motory DX
později se začli dělat nádrže na dvě čerpadla - jedno podávací a jedno tlakovací + zásobník tlaku paliva tento zpusob je u včech ostatních motoru se vstřikováním (EG , JH , PL , KR, a některy novější DX )
já mám nádrž karbecovou a mám tam jen přidany tlakovy čerpadlo a taky to jede v poho ... problém nastává když mám v nádrži jen rezervu , tak v zatáčce se přelije benzin a čerpadlo nasaje vzduch a auto přestane jet ..... za zatáčkou zase nasaje benal a jedu dal v poho = musim mit pořád dost benzinu v nádrži ;)
-
cize nemusim riesit ziadnu krabicu a rovno z nadrze nech to tlaci to tlakove cerpadlo...no super uz je skoro secko hotove tu takto teoreticki..:D..na vyfuk uz brat niekoho zohnal vraj to bude na mieru od zvodov az do konca...cenu este neviem....
-
este ma napadlo ta 1,6ka ma drobny chladic....bude stihat alebo ho bude treba vymenit?...ma origo chladic na sciro 1,8 vecsi chladic?...a je aj tam vyrovnavacia nadobka priamo na chladici?...mimochodom sem neviem dat ani jednu fotku..
-
na 16V je chladič větší. největší chladič, kterej má přímo zabudovanou expanzku je z passata B2 1.6TD a na to se dává sahara s dvěma vrtulema z VR6 (doufám že si to pamatuju dobře)
-
já tam mám pořád chladič z 1.6 karb. a v poho stihá ....... jen sem musel předělat vrtulu chlazení a zdálo se mi že to má malé prutok přes termostat , tak sem do něj udělal tři 6tky diry ;D
(akorát nevim jestli bych takovy prasárny měl zveřejňovat ;D ;D )
-
já tam mám pořád chladič z 1.6 karb. a v poho stihá ....... jen sem musel předělat vrtulu chlazení a zdálo se mi že to má malé prutok přes termostat , tak sem do něj udělal tři 6tky diry ;D
(akorát nevim jestli bych takovy prasárny měl zveřejňovat ;D ;D )
jak předělat vrtuli? že spíná už při zapnutí zapalování? ;D
-
... je to přece přemotorovaná svině a jede to nesmysl... ;D ;D ;D
tuninci a nárazníci, šak to znáš... ;D ;D
-
deywis si dneska nedal prášeček , co ? ;D ;D ;D :P :P ;D ;D
dal sem tam vrtulu z jinyho auta, páč original puvodni je přidělaná na sahaře, která má velké odpor vzduchu a tim to bylo udušeny ...
tak sem tam dal vrtulu bez sahary, a je klid ;) stači trochu přeméšlet ;)
-
deywis si dneska nedal prášeček , co ? ;D ;D ;D :P :P ;D ;D
¨
........menuju se andrej a chodíme spolu do ústavu... pomáháme si... (http://speed-siro.ic.cz/fotky/smajlici/crazy.gif) (http://speed-siro.ic.cz/fotky/smajlici/crazy.gif)
;D
-
deywis si dneska nedal prášeček , co ? ;D ;D ;D :P :P ;D ;D
¨
........menuju se andrej a chodíme spolu do ústavu... pomáháme si... (http://speed-siro.ic.cz/fotky/smajlici/crazy.gif) (http://speed-siro.ic.cz/fotky/smajlici/crazy.gif)
hlavně že si rozumíte kluci ;D
-
no tak uz je iste ze sa bude prehadzovat motor PL...tento motor ma lambda sondu na katalizatore...bude lambda fungovat aj ked ju proste len umiestnim niegde na vyfukove potrubie?..a meni sa neako chod/vykon motora ak by som lambdu nedaval vobec?(nad tymto riesenim velmi neuvazujem len pre zaujimavost)...
-
KR motor lambdu nemá , takže pokud s toho uděláš KR a dáš to na KR elektriku, tak tam lambdu vubec dávat nemusiš
lambdu maji jen motory JH (1.8 8v) a PL (1.8 16V)
a lambda má vliv na spotřebu
-
ano to uz viem ze KR kat nema...ale vcera som zistil ze z tych zbytkov KR-ka co mam sa mi neoplati nieco skladat...cize dnu pojde PL z komplet elektrikou....cenou utechy je aspon o 20Nm vecsi krutak.. ;D ;D ;D
-
PL jede taky krásně 8)
ale tam je trochu víc káblíků , takže s tim bude trochu vic kakání a hlavně tam musi byt rozdělovač paliva z PL
-
od kablikov sa nebojim...som zasipany schemami.. 8)..
-
jej a po necelej hodine snazenia sa je aj obrazok.... ;D
-
ty jo , u vás se tlači auto z obou stran ? to se asi hodně nadřete, než to někam odtlačite ;D
-
vypadá pěkně, hlavně zachovat origo vzhled ;) a hlavně- snížit!
-
samozrejme origo....a co sa ostatneho tyka teraz ho hlavne spojazdnit...machri sa nakoniec dohodli takze sa mi podarilo auto odniest na obhliadku a uz je oficialne moje... :)
-
KR spagety ;D...vlavo interier vpravo motor..
-
no robota sa ubera dobrym smerom len mam teraz problem lebo neviem vybrat vstriki z tej mensej casti sania...su v neakom plastovom puzdre..nasrubovane niesu a nasilu som jeden skusal vybrat ale nepodarilo sa...tak ako na to..(samozrejme to skusam na sani z KR-ka nie na tom ktore chcem pouzit ;D).....
-
sou tam v takovym gumovym kroužku a ten časem stvrdne na kamen , takže to jde opravdu hodně špatně ...
našroubovat matku na ten vstřik a prostě ho přes páku o tu matku násilím ale s citem ( ;D ) vypáčit ven ::)
prostě si dávat bacha abys nezkurvil matku a nezlomil vstřik ...
-
vela dakujem uz som bol zufaly..mlatil som donho kladivom az som jeden rozbil ale nevisiel...dufam ze z PL-ka poviskakuju same..:D...
-
No vidim že to auto jsem znál. Měl ho jeden známy. A je mi škoda že ho prodal a vyměnil za jednu blbou herku. No tak přeju hodně zdáru s přestavbou. Karbece jsou legračnějši a raritnějši.
-
je fakt že seštelovat dva karbece tak aby to fungovalo a nehádalo se to je fakt legrace. speeďa by mohl potvrdit....
-
no.. konecne sa nasla volna chvilka takze motor a elektronika je uz von....dufam ze v poriadku....nasiel som zopar slepich kablov a nejake snimace/cidla ktore vobec netusim naco su..:D...spolieham sa nato ze to patri klimatizacii...dufam ze po poskladani pojde motor tak ako pred rozoberanim..:D..teraz koumam ci pasuju budiki z G2 do sira...lebo toledo malo palubny pocitac a ja mam jedne budiki z G2 tiez z tym malickim displejom aj packy na ovladanie toho PC...tak poradte ci to pasuje a ak ano ci sa z tym oplati piplat...
-
Palubka z GII do scira pasuje, akorat aby jsi mel stejnou elektriku, nova vs stara (dva konektory vs jeden) ;)
-
budiki s PC sa robili aj zo starou?...pozriem sa a prirovnam..:D..
-
tak a uz sa staci venoval len a len šíru...vsetko je pripravene....
-
1,6-ka je von a vala sa po zahrade....piste ked nieco potrebujete..nejak sa dohodneme za par drobnych...prevodovka z unasacmi 90mm...AC-pumpa nefunguje...
-
nahodou kryt na rozvody na 16v nemaš? nebo nemate nekdo na prodej
-
nazdar...tak po dlhej zime sa zase pohla robota aj z sirokom...no a zistil som ze mam neake starsie siro cize stara elektronika co ma este tie valcekobe poistky atd atd..ale dostalo sa mi do ruk aj novsie siro na suciastky z funkcnym motorom..cize sa mi zdalo jednoduchsie prehodit uz iduci motor, nez este riesit povodny plan z 16ventilom...tento funkcny motor je 8ventil ide velmi pekne oznacenie JH....ale aj tak sa ukazali nejake komplikacie...cize teraz by som potreboval poradit...za zadnou napravou pod nadrzou sa ukriva tlakovacie cerpadlo z filtrom a neakim ´´ROZDELOVACOM PALIVA´´ ...na G2 tam bola aj krabica do ktorej sa nabral benzin pomocou podavacieho cerpadla a odtial tlakovacim cerpadlom do motora...tu to nieje...tak sa chcem opytat ze ci staci ak natiahnem hadicku od podavacieho cerpadla k tlakovaciemu a od tlakovacieho uz priamo cez filter do motora...popripade ak niekto prerabal takyto motor na AC-pumpu ze ako nato a ci z tym niesu problemy....dik za radu...
-
zabudol som napisat ze to musim prerabat lebo na starsom modeli pod nadrzou nieje na toto vsetko miesto...sotva sa tam zmesti to tlakovacie cerpadlo....
-
podávací čerpadlo je v nádrži - tlakovací čerpadlo je venku pod nádrží ...
směr benzínu : podávací č. > tlakovací č. > zásobník paliva (je hned u tlakovacího č.) > benz filtr (je na rozdělovači paliva v motoru) > ......
přiložil sem ti obrázek , kterej by ti mohl napovědět - schéma je pro systém s jedním čerpadlem (dodělal sem tam to podávací ), ale to je jedno , prostě čerpadla propojíš aby fungovali stejně (to snad pro tebe neni problem ;) )
(dodělany podávací čerpadlo je bleděmodry )
-
jo a .... ja sem měl v autě karbec. , předělával sem ho na vstřikování a žádny podávací čerpadlo sem tam nedával , jen sem na vývod z nádrže dal to tlakovací čerpadlo , z čerpadla přímo do filtru na rozdělovači paliva (na váze vzduchu) a hotovo .. ;)
záleží na tom, jakou máš nádrž - jestli máš nádrž S podávacím čerpadlem, tak tam musí být / jestli máš nádrž BEZ podávacího , tak ho tam stejně nedáš ;D
-
u jedniček totiž měli nádrže vychatanější a vývod byl prostě na nejnižším místě nádrže.. Pak to zkomplikovaly a přidali "kurvítko" v podobě podávacího čerpadla..
podívej se na nádrž z toho staršího šíra jestli má vývod u pravýho kola nebo jestli má vývody vedle sebe u palivovýho plováku ze zhora nádrže. pak bude jasno ;)
-
speed to druhe som potreboval pocut.. 8)...tu cschemu viem nakreslit aj z hlavy len som nevedel co z toho je podstatne a co nie...inak dal som do starsej nadrze (vyvody su zhora bez podavacieho cerpadla len z plavakom) plavak z podavacim cerpadlom. ;D..ale ked pises ze to netreba tak to asi prehodim nazad...diki chlapi mozem kludne pokracovat dalej bez lamania hlavy.. ;D
-
Pokud máš vývody nahoře, tak tam to podávací nechej. Ono to tlakovací nechce moc sát, když máš málo benzínu. Jinak jak už psali kluci, tak byly nádrže i se spodním vývodem (měl jsem ji na DX-u) a tam to šlo jednoduše samospádem do tlakovacího čerpadla. Jednoduché, funkční, věčné.
-
no a ta nadrz z vyvodom zboku ma trebars aj G1 gti/diesel ako som sa dozvedel....stoji to nejakych 140eur...ale pasuje z jednotky do scirocca?...ja som videl iba fotku ale nezdalo sa mi...mimochodom ta z jednotky ma objem 40l..kolko ma na sciroccu?...
-
Taky nějak 40lt. Přesně už nevím.
-
nazdar...no nadrz je uz nova nahodena a pozapajana....ale teraz mam iny problem...ten motor co som prehadzoval ma oznacenie JH....ked som ho ako tak ulozil a zapojil tak som ho hned skusal nastartovat...a na niekolki pokus som ho nastartoval...potom som doskladal zbytok...malickosti ako chladic a nejake nadobky...proste nic podstatne...no a teraz som ho skusil nastartovat a nic...motor sa toci ale nenaskoci....maximalne obcas zakasle....benzin sa do motora dostava a sviecky iskru hadzu...som uz zufaly...vymenil som aj tie dobre sviecky ktore tam boli predtym...ale aj tak nic...niekedy startujem a len sa toci...niekedy otocim klucik odkasle a dalej toci naprazdno....de je problem??..
-
nejsou mokry svičky? - zkus odpojit pátej vstřik, třeba je z nějakyho duvodu otevřenej a přechlastává se ti to
a nebo naopak - nemáš zapojenou nějakou hadicu a saje to falešné vzduch - nepohne se váho vzduchu a nepusti to benzin
a nebo máš špatné předstih ;)
-
VN kabely, stejně jako tobě občas zakašlal a bohovy to nechytlo, dal jsem nové silikony (sice je to pálka) a okamžitě to fachalo
-
diki za odpovede..tiez to typujem na tie kable ale nemam ine zatial-...tak idem skusat dalej ci si nieco nevsimnem...:D..
-
tak nasiel sa vynník..ale problemu nieje koniec....strajkuje vaha vzduchu...skontroloval som vsetky spoje na hadici od filtra k motoru a vsetko tesni dobre...no aj tak je ten podtlak slaby nato aby otvoril klapku...ked som pri startovani pridvihol rukou klapku trocha nahor hned motor naskocil...celu klapku som precistil ale nejak to nepomohlo...cize ako sa ma ta klapka pohybovat?...ma mat trocha odpor alebo ma ist uplne volne?....ta moja ide nahor trochu tazsie ale dole spadne lahko...pozrel som sa aj na vahu z KR-ka ale ta sa vobec nahor nechce pohnut..:D...a pozrel som aj na vahu z PL-ka a tam zase lieta klapka hore dole uplne lahucko....cize ako to ma byt spravne?...a co vsetko sa da rozobrat a precistit?...kde by mohol byt problem?...
-
klapka musi jit nahoru uplně lehko, pokud je vypnuty zapalování - jde zvednout špičkama prstu za ten prostřední šroubek
pokud je zapnuty zapalování / běží čerpadlo, tak jde těžko a prstama ho nezvedeš
-
no ja klapku dokazem dvihnut ako vrais spickami prstov ale motor sam nevie...a podtlak je dobry a vybral som aj to sitko z hadice ktore je hned za klapkou aj tak nevladze...skusal som ju aj otocit dolu hlavou ale klapka sa neotvorila...na vahe z PL-ka sa otvori pod vlastnou vahou...skusil by som precistit/premazat tie panty na ktorich beha klapka ale ked som dobre videl tak je to tam zaliate a neda sa to rozoberat...alebo sa da vybrat osobitne klapka z ramenom??...
-
no ja klapku dokazem dvihnut ako vrais spickami prstov ale motor sam nevie...a podtlak je dobry a vybral som aj to sitko z hadice ktore je hned za klapkou aj tak nevladze...skusal som ju aj otocit dolu hlavou ale klapka sa neotvorila...na vahe z PL-ka sa otvori pod vlastnou vahou...skusil by som precistit/premazat tie panty na ktorich beha klapka ale ked som dobre videl tak je to tam zaliate a neda sa to rozoberat...alebo sa da vybrat osobitne klapka z ramenom??...
Tak klapka se dá rozebrat ale nedoporučuji, mám dvě na půdě, a taky nedoporučuji mazat !!!! Nevím proč ale po namazání to chodí v poho do určité doby pak se to začne přidírat a nepomůže ani vyčištění do sucha. Nevím čím to mazali soudruzi v NDR ale mě se to nepovedlo rozchodit tak jako originál.
-
Jinak pokud je systém natlakovaný tak jak má tak by jsi měl klapku zvednout s docela velkým odporem. A pokud ji zvedáš jen tak lehce a systém je natlakovaný tak je asi někde problém. Jinak mě se sekl rozdělovač paliva alias želva alias palice na benál (je to ta kostaka co do ní vedou ty pancéřované hadice. Byl v háji ten pístek, ikdyž viditelného tam nebylo nic. Vyměnil jsem za jinou, seřídil a jezdím. A pokud potřebuješ tak tam pasuje ze starého forda escorta 1,6-tky CLK nebo co to bylo za označení. Má jí úplně stejnou, váha je podobná. Jak je tam ten trimr z boku tak PL-ko má zahlý ten konektor a escort ho má rovný.
Jinak sám jezdím na ten rozdělovač ;)