SCIROCCO
Servis => Technika => Téma založeno: kubajz Červen 18, 2012, 08:06:48 dopoledne
-
Dobry den vcera sem jel a zacal se mi prehrivat motor blikat kontrolka vody a misty neukazuje teplotu.koukal jsem jestli mi vraci vodu do expanzky a vraci pak jsem se koukal i na pojistky jestli neni nejaka prepalena a nebyla.taky jsem sahal na hadice vsechny jsou teple jenom u termostatu je studena .myslim si ze prave ten termostat by to mohl byt ale zase mi nehraje ten ulazatel na teplotu protoze neukazuje a dneska rano jsem na chvilku nastartoval a blikala kontrolka i za studena prosim poradte dekujú
-
s kontrolkou neporadim ( jedině se podivat jestli neni špatny čidlo) , ale s přehřiváním to jde vyzkoušet tak, že vyhodiš termostat a budeš chvilku jezdit bez něj (auto se bude dyl zahřivat, ale v tomhle horku to nebude tak dlouho ) .... jestli to bude v poho, tak je chyba v termostatu ( nebo kup rovnou novej termostat )
jestli se bude přehřivat dál , tak buď nefunguje větrák chladiče, nebo je ucpané chladič , nebo máš jen málo vody , nebo těsnění pod hlavou ......
-
Tak ten termostat muzu vyzkouset tak ze ho vyndam a poleju ho horkou vodou a kdyz sepne tak je v pohode ale cidlo teploty nevim jak vyzkouset asi jedine tak ze ho odpojim?
-
studená hadice u termostatu znamená zavřený termostat .. natom není co zkoušet ani dál bádat..
pokud ani po 10km jízdy nebo po "uvaření" se hadice neohřeje . tak rovnou vyměň termostat ...
neukazující budík muže mít spoustu příčin .. vsadil bych na špatný kontakt někde cestkou k palubáku než na vadný čidlo
-
Tak ten termostat muzu vyzkouset tak ze ho vyndam a poleju ho horkou vodou a kdyz sepne tak je v pohode ale cidlo teploty nevim jak vyzkouset asi jedine tak ze ho odpojim?
prolivat termostat horkou vodou bych moc nedoporučoval
- když budeš mit moc horkou (100°C) tak muže odejit
- když budeš mít jen 75°C tak se zase neotevře a nebo otevře málo
takže pokud nemáš teploměr kterym to změříš, tak to nedělej - nejlepší je ho hodit do hrnce a zahřívat na těch cca 85°C a pak máš jistotu
PS.: koupil sem nové termostat a byl špatné, takže u tohodle novy neznamená dobry (jen abys na to myslel)
-
Tak ja s tim jel ze sokolova na brezovou budik blikal (blkal hned po nastartovani teda za studena)ale neukazoval zacal ukazovat az na miste voda byla horka a termostat ledovej takze termostat vymenit a sjet kabel jestli neni blbe zapojenej?
-
5km na úplné ohřátí k otevření termostatu je celkem málo.. za tu dobu se muže a taky nemusí motor zahřát. nech to víc ohřát třeba na volnoběh až do spuštění ventilátoru. pak zkontroluj hadice.
nicméně po těch 5km by to mělo aspoň "zvednout" ručku teploty na budíku cca do 1/4 až 1/2 stupnice.
....
otázkou je co se ti snaží blikající kontrolka říct. protože má vice funkcí. nejen přehřátý motor a podle toho co píšeš se nejedná o problém s teplotou. signaluzuje taky problém s tlakem oleje a asi i další info ale to nevim jistě
-
Aha tlak oleje no ricicka mi v cili vylitla do maxima
-
Ale ten termostat mi jjeste vcera poustel na brezovi veńtilator ale ten tlak oleje je taky daĺsi moznost protoze tam mam pofiderni merku
-
termostat nemá s ventilátorem nic společnýho.. spouštění vrtule má na svědomí spínač v rohu chladiče.
-
Termostat funguje vyborne prave jsem ho vytahl z hrnce, no a ten spinac se da vymenit?bych to hned zitra zkusil. jeste chci zitra zkusit jinej ventilator a pak jsem chtel zkusit to teplotni cidlo
-
Nechci aby to blbě vyznělo, ale dej to radši někomu kdo tomu rozumí. Nejdřív píšeš ze větrák funguje a teď chceš měnit cidlo a zkoušet jinej? To je trošku chronický ;)
-
Predtim fúngoval ale prehriva se mi to protoze nesepne proto jsem myslel ze termostat nejde vcera jsem ho zkousel a de,taky me napadlo kontrolovat pojistky ty jsou ok, tak jsem treba myslel ze voda neproteka soustavou ale proteka o tom ze se mi vetrak roztoci sem psal zé driv se mi na stejnou vzdalenost roztocil a ted nic vis?kkdyby se tocil nic bych neresil
-
Tak jestli mohu s troškou do mlýna přispěti ....
Tak za prvé pokud tomu nerozumíš a máš minimální zkušenosti tak se rovnou na to vyser a dej to někomu kdo tomu aspoň více rozumí (to není nic proti tvým zkušenostem ;) )
Tak a teď dál.
Když teda tomu rozumíš tak asi takhle.
Máš sledování výšky hladiny kapaliny ? ? ?
Je to na expance a vedou do toho dva dráty.
Pokud ano tak bych to zkontroloval jestli to fachá, jestli není mokrej konektor a nebo jestli tam je dost vody.
Dále když najdeš "jeden drát" (myslím zeleno černej), má na sobě jeden faston, a ten přiložíš na kostru tak by měla ručička teploměru vylítnout nahoru a pak spadnout.
A pokud se ti to přehřívá tak rovnou vyměň termostat a nelaboruj nad tím nebo to někde uvaříš.
A pokud ti nespíná vrtule na chladiči tak zkontroluj zapojení motoro vrtule - el.termostat na chladiči a taky hlavní napájecí kabel toho systému(je to černá dvojkoncovka, jestli se teda nepletu) no a pokud po všech výměnách a opravách to nebude fachat tak jak tady už někdo psal tak buď máš přicpanej chladič a to poznáš tak až budeš mít venku termostat a nebudeš tam mít novej tak to nechcej ohřát a pak ho rukou ohmatej jestli je celej teplej a za jak dlouho se celej ohřál.
A pokud to bude OK a stejně to bude vařit tak už jedině vyměnit hlavní přívodní hadice k chladiči. Kdysi se to stalo Horanovi že ta hadice byla prasklá uvnitř, na venek nebylo nic vidět, ale jakmile se to ohřálo tak se zmenšil průměr hadice a tím pádem to protýkalo pomalu a špatně se to chladilo.
Jinak snad jsem to napsal srozumitelně a pokud něčemu nerozumíš tak se neboj zeptat.
Toť asi vše.
Howgh !!!!
-
Dekuji za rady uz mi to funguje bylo to teplotni cidlo
-
supr ;)
-
tak ja mněl úplne ten samej problem ,kluci co byli se mnou na srazu do vrchu to vedí kontrolka když bliká ser na ni je to na hladinu vody v nádržce pokud je tam vody dost a teplotu sem mnel taky na samem vrchu i když byl motor studený takže sou to jenom kontakty teda elektrina kde to ti nepovím ,ale vrtule spínala a motor nevařil a to bylo vedro a kalil sem to do kopce ,.Teď sem kroužkoval motor a když sem to všechno znova pozapájel nakopnul teplota nejednou ukazuje jak má a kontrolka neblíka a pred tím blikala i když sem ji odpojil od čidla na nadobce a i když sem ji premostil ,takže z motorem a chlazením to je OK akorát je to nepříjemne s tím jezdit. Takže objeď káble a spoje přestříkni kontaktolem eventuelne jak píšeš vymněň čidlo teploty,nebo koukni kable už bejvaj popraskaný jestli se nekde neopíraj a neskratujou . Protože to jak si to popsal je úplňe to samé co sem mněl ja ,takže klídek.
-
budik silel jak kdyby chtel motor predbehnout kastli tak jsem se fakt bal a zkousel vsechno mozny nakonec se motor ani poradne nezahral proto ani termostat nesepnul a hadice byla ledova jeste ze to bylo jen to cidlo zitra bych mel mit zaschli tesnení na hadici u termostatu naleju vodu a zas pojizdnej a hlavne dik za rady alespon jsem na to premysleni nebyl sam :)
-
Ta kontrolka má víc funkci, nez jen hladinu a teplotu vody. A to cidlo na ukazatel teploty nemá nic společného s tim jestli se motor ohřívá nebo ne ;) to pouze na základě teploty mění odpor a podle protékajícího proudu hýbe rucickou
-
já řeším opačnej problém budík mi neukazuje.. ale je to čidlem a tou přírubou na vodu, jinak to čidlo funguje jako kostra
-
To je logicky, vede z nej jen jeden kabel ;D