SCIROCCO
Servis => Technika => Téma založeno: mie009 Březen 15, 2012, 20:37:57 odpoledne
-
Mam dotaz. Pořidil jsem si nové čidlo zpatečki. Bohužel to prodaval někdo na e-bayi. Vzhledově to vypadalo uplně stejně jak to původni ale až po obdržení krabičky jsem zjistil že ma vice kontaktu přesnějí o jeden než původní a taky jinak dané. Tak bych se chtěl zeptat jestli mi někdo neporadí jak jde změřit nebo zjistit který kabel je k čemu když mám auto z ekonoměrem a s tím velkým čidlem abych si to mohl popřepojovat a zpatečka mi konečně svitila a taky ekonoměr. Má někdo s tím zkušenosti. Díky.
-
No tak asi takhle, jestli se nepletu, tak ekonoměr fungoval jen na pátý rychlostní stupeň. Takže by čistě teoreticky měl bejt ten kontak spojenej s kostrou při zařazení 5-tého stupně a pokud dáš sem foto tak bych možná něco vykoumal ;)
-
O ten ekonoměr mi tak ani nejde jak o zpatečku. No jak ho zase odkryju tak foto dam. Docela mně to pekli protože to mělo byt origo díl na moji převodovku a taková zrada ;D
-
Třeba je, máš číslo dílu ? ? ?
-
dělali se 3 kontakt -kostra,zpátečka a pětka. a 4 kontakt kde přibyl neutrál.ale kontakty by měli bejt stejný
-
Zitra dodam čislo čidla jak budu u rodiču. Nevím jestli ho budu odkryvat tak asi nenafotim to nové čidlo.
-
jednoduchy reseni, promer ktery porad spojen s kostrou, at na neutral, petku, zpatecku, jednicku - to bude kostra, pak zarad zpatecku a promer ktery je seply s tim co je kostra a mas zpatecku, pak promer ten ktery je spojeny s kostrou pri zarazene petce a mas ten na ekonomer ;)
-
bohužel nic není spojený s kostrou . jen se při zařazení zpátečky a pětky propojují určité piny v konektoru..
a jsou opravdu jinak poskladaný (aspoň u toho co mám z MJauto) . musi se prostě zařadit kvalt a najit propojená dvojice.
-
jak řiká araman - opravoval sem to na dvojce před měsicem ....
4pin - propojují se vždy dva kontakty (spínací kontakty) jedny sou na zpátečku a jedny na 5st.
3pin sem neviděl
takže nasadit , zařadit zpátečku a obvodovkou zkusit ktery kontakty sou spojeny .... dál snad nemusim vysvětlovat
how
-
Chlapci mají pravdu.... (Mr. Hakis & Fofrslépka)
8) 8) 8)
-
Aha. No a když zařadim zpatečku nebo 5 pujde mi proud do kabelu co jdou do toho spinače abych věděl které jsou které? No a hnědy kabel je teda co? Jinak označení toho spinače je XRLS81 aspoň to je na krabici.
-
jO oprava ja nemyslím 3 piny ani 4 piny ja jich tam mam pět. Original měl 4 piny.
-
sory.já se sek.v počtu kontaktů s počtem pinů
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=cs&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.cz&sl=en&tl=cs&twu=1&u=http://www.brokevw.com/reverseswitch.html&usg=ALkJrhjSACWU9oqQPBtAg7CiRYN1LaWkJw
-
Ten chlap to tam hezky piše ale nepoznači ty kabely. Budu to i tak muset odzkoušet a rozebrat to čidlo je peklo. Jsou lepené. A original co jsem měl v autě je ten uplně vlevo ten hnědy a koupil jsem ten prostřední. No jestli se mi povede najit spravné piny tak necham ten prostřední. jestli ne tak ten nový rozeberu a použiju vnitřnosti do původního spinače. Ten už měl ty packy co spina převodovka hezky vychozené.
-
No piny jsem si poměřil tak asi vim které to jsou. Nejsem největši kamarád s tím multimetrem ale snad jsem se nespletl. Větši sranda je že mi to pořad nechce svitit. Měly by ty světla spatečký svitit i když není nastartované ale je jen kliček v druhé poloze, že?
-
ááno měly
-
No a prozatím nesviti.
-
Tak jsem to dneska dál kutil. A vysledek zatim nulový. Proud tam jde a taky ven ale světla nesviti. Když jsem dal vstupní proud přimo z baterky tak sviti normalně. Měřil jsem ten vstupní proud a jde tam jen 11,5V ale to by snad mělo stačit. Je k tomu nějaké relé nebo tak něco co by to mohlo kazit?
-
neni tam nic vic než dráty,žárovky , spínač, baterka a pojistka ..
-
No tak ja pak nevím. Když tam dam drát přimo z baterky tak mi to sviti když to vedu klasický tak nic.
-
zkontroluj napětí na drátech u spínače. jestli jsou dráty na správných pozicich vzhledem ke spínači.
a jako test propoj v konektoru ručně správný pár drátů . jestli to bude svítit
-
ono to cidlo funguje, psal ze kdyz privede drat primo z baterky, a zaradi zpatecku tak se svetla rozsviti, takze je problem v privodu proudu.
-
o pár příspěvku vedle píše že má 11,5V .
-
to mi psal taky, ale zaroven to ze kdyz privede proud od baterky tak se to rozsviti ;)
-
Zkoušel jsem to včera dál a zjistil jsem že proud který tam jde stači na zapnutí ekonoměra ale nezapne mi ty zpatečkové světla. A to ani když to dam napřimo z vyrušením čidla. Prostě zapojim ekonoměr tak ten jede zapojim kabel který jde ke světlam a pak už to nesviti. Při zapojením na ostro tak sviti. Na kabelu jde při nenastartovaném motoru nějak 11 V a když mam nahozený motor tak nějak 12,5V. Už jsem s toho docela nešťastny.
-
když se ti to nepodaří zprovoznit do srazu - takse na to pak mrknem ..
-
No dneska na tom budu dal makat tak uvidim jak to pujde. Ale je to pro mně zahadou. Ja myslim že takové napěti by mělo byt vystačujici pro dvě žarovky ne?
-
jde taky o proud (ten ale neměř !! mužeš zničit měřák .,kdyby bylo vedení vpořádku. ).. jestli tam jsou velké přechodové odpory někde cestou po vedení ,tak měřákem sice zjistíš 12V .. ale pak při zatížení dvě žárovkama to klesně třeba na 5V.
-
k tomu čidlu z pátečky je samostatně 12V a k ekonoměru taky samostatně 12V (neřeš + - 1V )
tim pádem v kostce máš 4 dráty - dva sou pro ekonoměr a dva pro zpátečku
nevim jak je to s eko. , ale pro zpátečku jde do kostky (a do čidla) 12V -> když sepneš čidlo (nějak -třeba ručně venku) tak se kontakty spojí a musí napětí 12V "vycházet" z čidla ven a ukázat se na kostce
- to stejny eko. ale ten sem neřešil , tak za to ruku do ohně nedám
- každopádně ... kontakty v čidle sou primitivní spínací kontakty, takže při sepnutí se kontakty spojí , a výstup se ukáže na kostce , takže pokud máš v cajku dráty , tak to co jde na kostce do čidla , to jde z čidla do kostky .... atd.
-
Dneska jsem to vyřešil trošku blbě ale funguje to. Nechtělo se mi kvůli tomu rozkopavat celou elektriku v autě tak jsem tam přidal drat z pojistkou z baterky do čidla a už to sviti.
-
takže celý problem je, že ti nejde z pojiskovky napájení zpátečky ....
-
nejsem autoelektrikář, ale aby ti to něžralo proud z baterky i když auto nepoběží...
jinak co sem pochopil tak se ani proud z pojistkovky nesnažil najít :D
-
pokud nenechá zařazenou zpátečku nebo 5tku . tak by to nic žrát nemělo.
-
pokud nenechá zařazenou zpátečku nebo 5tku . tak by to nic žrát nemělo.
Má pravdu ten chlapec ! ! ! ;) ;) ;) 8) 8) 8)
-
nejsem autoelektrikář, ale aby ti to něžralo proud z baterky i když auto nepoběží...
jinak co sem pochopil tak se ani proud z pojistkovky nesnažil najít :D
Sežerem tebe až nám přijdeš pod ruce ;D ;D ;D ;D
-
Hele Mates možná nejsem automechanik ani autoelektrikař ale takový idiot nejsem. Proud od pojistkovký který tam ma jít jsem měřil a šel tam. Kdybys si to přečetl celé tak to tam někde dokonce je napsané. Normalně tam šlo něco kolem 11V. Proto jsem nechapal kde je chyba. Teď to sviti když je zařazená spatečka. Ja naštěsti tam ji pomalu nikdy nenechavam a nemám v něm většinou ani baterku. Když tak mi Araman na srazu poradi co s tím.
-
počkej, tak buď ti tam proud šel nebo ne. pak mi uniká proč si to tahal přímo od baterky na čidlo ???
-
teoreticky: mohl naměřit "original" 12V... ale žárovky to nerozsvítí . takže přivedením ostrých 12V z baterky to "spravil".
-
Myslim ze pan Araman to trefil. Proud tam podle meraku sel ale asi to nestacilo nebo po dalsi cestr tak spadl ze uz to nerozlo zarovky a kdyz jsem tam dal na ostro proud z baterky tak to sviti
-
Myslim ze pan Araman to trefil. Proud tam podle meraku sel ale asi to nestacilo nebo po dalsi cestr tak spadl ze uz to nerozlo zarovky a kdyz jsem tam dal na ostro proud z baterky tak to sviti
Tak tak, takže cestou to potkáló přechodvééé odpóór jak cíííp ;) ;) ;) ;D ;D ;D
A proto to nesviti !!!! ;D ;D ;D ;D
-
JJ. Jenže se mi to nechce celé rozebirat kvůli tomu tak to necham tak prozatím.
-
Tak už jsem to opravil. Už to nebude žrat elektriku když nebude zapnutý kliček. Natahl jsem drát od volné patice na pojistkovce takže to funguje jak by mělo v původním stavu.
-
Tak už jsem to opravil. Už to nebude žrat elektriku když nebude zapnutý kliček. Natahl jsem drát od volné patice na pojistkovce takže to funguje jak by mělo v původním stavu.
No původní stav to asi teda nebude ale pokud nebylo zbytí tak je to OK ;)
-
Nebylo zbyti. Ja myslel že to funguje stejně jak by to mělo v původním stavu teda po otočení kličku a zařazené spatečce se světla rožnou. Nechtělo se mi předělavat celou elektriku kvůli zpatečkovým světlum.