SCIROCCO
Servis => Rady a návody => Téma založeno: Lahváček Září 20, 2011, 11:25:55 dopoledne
-
Ahoj hoši,
mám JHčko a za hlavou motoru jsem na sání našel nejspíš elektricky poháněný motůrek, který je napájen od klapek sání. Jedna hadička vede do přístrojovky, takže sem usoudil že jdou do budíků a druhou hadičku jsem nenašel. Snad to píšu správně. Odpoledne dodám foto.... Nevíte někdo kdo máte JHčko o co jde? Napadlo mě jestli to neni podtlak pro budíky, protože mi funguje na palubáku jen časy a teploty. Nejde spottřeba atd.
Díky za pomoc
-
no ten "moturek" je myslim co si pamatuju na regulaci volnobehu a jak rikas jedna ta tenka hadicka vede do budíku na otacky a ta druha by mela vest do spinače regulače tlaku je to takova banka ktera je většinou u mech. striku(želvy) ale je mozny že se pletu určitě je tu spoustu lidi co ti poradi líp jak ja
-
Tady je fotka...
Kubík: Aha...no volnoběh trošinku kolísá, ale neni to nic vážnýho. Každopádně díky za tip ;)
-
máme úplně stejnej problém, taky mi to neukazuje spotřebu :) zatím sem to ale nezkoumal...
-
obvykle KO čidlo na budikách.
-
dejve ten ventil co si fotil by měl být ale k budíkam s ekonomerem,ten tam na obič mfa nemusí být
-
obvykle KO čidlo na budikách.
To je možný...on taky ten palubák někdy jde a někdy ne. Spíš teda ne ;D , ale podle mě je v háji i kontakt v tý páčce na ovládání.
-
jo tahle vec tak to vubec netusim na co to je kazdopadne se dívam ze tam maš prerušeny dratky tak to vsechno zapoj a jak jsem se bavil o regulatoru teho volnobehu tak ten je za sanim k temu vede dvou pinová zasuvka tam bývají ty dratky taky dost casto prerušeny a tak tak na to mrkni mozna pro ti to blbne ten volnobeh ;) a otackomer ti funguje?
-
K tomu "motůrku". Teďka jsem přišel od auta. Hledal jsem asi hodinu hadičku od "želvy" k místu kde plynový lanko ovládá klapky sání.
Nic jsem nenašel. Je tam prostě jen hadička od palubovky k ovládání klapek. K "želvě" jsem našel jen kabílky, který napájej ten motůrek.
A pak mi došlo když mi Kubík psal že to nejspíš slouží k regulaci volnoběhu, že pokaždý když startuju tak musim prošlápnout plyn jinak hrozně klesnou otáčky a po delším stání (přes noc) to někdy i chcípne, že je to tim, že tam neni tenhle "motůrek". Ale za boha prostě nemůžu najít tu druhou hadičku.
-
jo tahle vec tak to vubec netusim na co to je kazdopadne se dívam ze tam maš prerušeny dratky tak to vsechno zapoj a jak jsem se bavil o regulatoru teho volnobehu tak ten je za sanim k temu vede dvou pinová zasuvka tam bývají ty dratky taky dost casto prerušeny a tak tak na to mrkni mozna pro ti to blbne ten volnobeh ;) a otackomer ti funguje?
Otáčkoměr běží v pohodě a přesně. Ale jak jsem před chvílí psal, tak si myslim, že ten "motůrek" má co dělat s tim povinnym prošlápnutím plynu při startu. Jakmile ho prošlápnu, motor běží krásně. Nebo je ještě špatný čidlo studenýho startu. Ale to by dělalo jen po delšim stání. Někdy to dělá i když to neběží třeba jen 30min
-
rikam skontroluj tu vec za tem sanim jestly neni nekde prerusenej obvod ;-)
jo a k te želvě sem myslel jen kdyz tam bude u teho ta banka s jednim privodem podtlaku a jednim 2pinovim šteklem to moc jhček nemelo
-
jinak hadička k mfa bývá zapojená do podtlakové hadice co vede do posilovače u zpetnýho ventilu sou 2 vývody a pokud tam nemáš šoupátko volnoběhu tak teda nevím jak ti to drží volnoběh ;D
-
a pokud nemáš ekonoměr tak tu blbost na foce mužeš vyhodit
-
jak rika mike ale ja sem tu vec mel taky na svim jhčku a ekonomer sem tam nemel tak nvm no
-
ekonoměr
-
ja to mam na EG a je to ekonoměr na pricípu podtlaku mi to pracuje a ukazuje jakmile sem ho zapojil a taky nebylo kde tak sem tam dal rozdvojku na podtlat k rozdelovači
-
Díky kluci, mrknu na to zejtra. Dneska jsem pěkně hotovej. Dám vědět až něco zjistim, ale jak řiká Mike tak je ta věc na fotce k ničemu a můžu to vyhodit.
-
ale jakmile sem si to přeložil z nemčiny tak mi to na JH pripadá jako ventil volnobehu to znamena jakmile se ti moc sníži otáčky tak ti je zvedne a když moc zvíši t.j nad 1050 ot.min. tak ti je sníži . a doslovny překlad popisu by asi znel 12 spínač chladici kapaliny 13 podlakove vedení k podtlakovemu regulátoru zapalováni- asi rozdelovač 14 podtlakovy spínač . Ja ten regulator volnoběho na EG nemam tak tam mam zapojenej ekonoměr což je asi ten budík co tam je vyobrazen
-
Taky to mam na sciru a je to připojené na podtlak ekonoměru a k podlaku který řidi volnoběžné otačky v rozdělovači ale ja mam old school motor karbec JB.
-
ale jakmile sem si to přeložil z nemčiny tak mi to na JH pripadá jako ventil volnobehu to znamena jakmile se ti moc sníži otáčky tak ti je zvedne a když moc zvíši t.j nad 1050 ot.min. tak ti je sníži . a doslovny překlad popisu by asi znel 12 spínač chladici kapaliny 13 podlakove vedení k podtlakovemu regulátoru zapalováni- asi rozdelovač 14 podtlakovy spínač . Ja ten regulator volnoběho na EG nemam tak tam mam zapojenej ekonoměr což je asi ten budík co tam je vyobrazen
No a proto si myslim, že to má něco společnýho s tim špatnym startem. Otočim klíčkem motor chytne, ale okamžitě jdou otáčky dolu...prošlápnu třikrát, čtyřikrát plyn a otáčky už jsou v normálu. Což by znamenalo, že nahradim nohou funkci týhle věci...
-
skontroluj tesnost hadiček a taky skoušečkou jestli tam ten spínač pustí proud na tech konektorech
-
souhlasim s Aramanem vetsinou byva v pytli ten bazmek na budikach.
Dale se mi zda dost divny ze by byl spolecne zapojen Ekonomer a MFA protoze budiky pro ekonomer byli jiny nez pro MFA muzu se mylit ale nikdy jsem to nevidel.
Takze bych vse pro ekonomer vytrhal a zapojil jen MFA jak ma byt ;)
-
ale jakmile sem si to přeložil z nemčiny tak mi to na JH pripadá jako ventil volnobehu to znamena jakmile se ti moc sníži otáčky tak ti je zvedne a když moc zvíši t.j nad 1050 ot.min. tak ti je sníži . a doslovny překlad popisu by asi znel 12 spínač chladici kapaliny 13 podlakove vedení k podtlakovemu regulátoru zapalováni- asi rozdelovač 14 podtlakovy spínač . Ja ten regulator volnoběho na EG nemam tak tam mam zapojenej ekonoměr což je asi ten budík co tam je vyobrazen
tento bazmek mám já osobně teda přidělanej na horním uložení tlumiče na levo,taková kostka,je to tam originálně a už sem to viděl na spoustu JHček,když mi spadnou otáčky tak v tom cinkne a přepustí mi to vzduch do sání a otáčky se mi zvednou na 1100