SCIROCCO

Servis => Rady a návody => Téma založeno: Lahváček Září 20, 2011, 11:25:55 dopoledne

Název: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: Lahváček Září 20, 2011, 11:25:55 dopoledne
Ahoj hoši,
mám JHčko a za hlavou motoru jsem na sání našel nejspíš elektricky poháněný motůrek, který je napájen od klapek sání. Jedna hadička vede do přístrojovky, takže sem usoudil že jdou do budíků a druhou hadičku jsem nenašel. Snad to píšu správně. Odpoledne dodám foto.... Nevíte někdo kdo máte JHčko o co jde? Napadlo mě jestli to neni podtlak pro budíky, protože mi funguje na palubáku jen časy a teploty. Nejde spottřeba atd.

Díky za pomoc
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: kubík Září 20, 2011, 14:57:46 odpoledne
no ten "moturek" je myslim co si pamatuju na regulaci volnobehu a jak rikas jedna ta tenka hadicka vede do budíku na otacky a ta druha by mela vest do spinače regulače tlaku je to takova banka ktera je většinou u mech. striku(želvy) ale je mozny že se pletu určitě je tu spoustu lidi co ti poradi líp jak ja
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: Lahváček Září 20, 2011, 16:23:48 odpoledne
Tady je fotka...

Kubík: Aha...no volnoběh trošinku kolísá, ale neni to nic vážnýho. Každopádně díky za tip ;)
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: deywis Září 20, 2011, 17:44:57 odpoledne
máme úplně stejnej problém, taky mi to neukazuje spotřebu  :) zatím sem to ale nezkoumal...
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: araman Září 20, 2011, 17:56:11 odpoledne
obvykle KO čidlo na budikách. 
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: xxMIKExx Září 20, 2011, 19:15:30 odpoledne
dejve ten ventil co si fotil by měl být ale k budíkam s ekonomerem,ten tam na obič mfa nemusí být
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: Lahváček Září 20, 2011, 19:34:11 odpoledne
obvykle KO čidlo na budikách. 

To je možný...on taky ten palubák někdy jde a někdy ne. Spíš teda ne  ;D , ale podle mě je v háji i kontakt v tý páčce na ovládání.
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: kubík Září 20, 2011, 19:36:09 odpoledne
jo tahle vec tak to vubec netusim na co to je kazdopadne se dívam ze tam maš prerušeny dratky tak to vsechno zapoj a jak jsem se bavil o regulatoru teho volnobehu tak ten je za sanim k temu vede dvou pinová zasuvka tam bývají ty dratky taky dost casto prerušeny a tak tak na to mrkni mozna pro ti to blbne ten volnobeh  ;) a otackomer ti funguje?
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: Lahváček Září 20, 2011, 19:40:26 odpoledne
K tomu "motůrku". Teďka jsem přišel od auta. Hledal jsem asi hodinu hadičku od "želvy" k místu kde plynový lanko ovládá klapky sání.
Nic jsem nenašel. Je tam prostě jen hadička od palubovky k ovládání klapek. K "želvě" jsem našel jen kabílky, který napájej ten motůrek.
A pak mi došlo když mi Kubík psal že to nejspíš slouží k regulaci volnoběhu, že pokaždý když startuju tak musim prošlápnout plyn jinak hrozně klesnou otáčky a po delším stání (přes noc) to někdy i chcípne, že je to tim, že tam neni tenhle "motůrek". Ale za boha prostě nemůžu najít tu druhou hadičku.
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: Lahváček Září 20, 2011, 19:44:14 odpoledne
jo tahle vec tak to vubec netusim na co to je kazdopadne se dívam ze tam maš prerušeny dratky tak to vsechno zapoj a jak jsem se bavil o regulatoru teho volnobehu tak ten je za sanim k temu vede dvou pinová zasuvka tam bývají ty dratky taky dost casto prerušeny a tak tak na to mrkni mozna pro ti to blbne ten volnobeh  ;) a otackomer ti funguje?

Otáčkoměr běží v pohodě a přesně. Ale jak jsem před chvílí psal, tak si myslim, že ten "motůrek" má co dělat s tim povinnym prošlápnutím plynu při startu. Jakmile ho prošlápnu, motor běží krásně. Nebo je ještě špatný čidlo studenýho startu. Ale to by dělalo jen po delšim stání. Někdy to dělá i když to neběží třeba jen 30min
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: kubík Září 20, 2011, 19:46:36 odpoledne
rikam skontroluj tu vec za tem sanim jestly neni nekde prerusenej obvod ;-)
jo a k te želvě sem myslel jen kdyz tam bude u teho ta banka s jednim privodem podtlaku a jednim 2pinovim  šteklem to moc jhček nemelo
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: xxMIKExx Září 20, 2011, 19:48:02 odpoledne
jinak hadička k mfa bývá zapojená do podtlakové hadice co vede do posilovače u zpetnýho ventilu sou 2 vývody a pokud tam nemáš šoupátko volnoběhu tak teda nevím jak ti to drží volnoběh  ;D
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: xxMIKExx Září 20, 2011, 19:51:41 odpoledne
a pokud nemáš ekonoměr tak tu blbost na foce mužeš vyhodit
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: kubík Září 20, 2011, 19:56:27 odpoledne
jak rika mike ale ja sem tu vec mel taky na svim jhčku a ekonomer sem tam nemel tak nvm no
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: xxMIKExx Září 20, 2011, 20:04:54 odpoledne
ekonoměr
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: milo Září 20, 2011, 20:41:35 odpoledne
ja to mam na EG a je to ekonoměr na pricípu podtlaku mi to pracuje a ukazuje jakmile sem ho zapojil a taky nebylo kde tak sem tam dal rozdvojku na podtlat k rozdelovači
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: Lahváček Září 20, 2011, 20:43:54 odpoledne
Díky kluci, mrknu na to zejtra. Dneska jsem pěkně hotovej. Dám vědět až něco zjistim, ale jak řiká Mike tak je ta věc na fotce k ničemu a můžu to vyhodit.
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: milo Září 20, 2011, 21:01:30 odpoledne
ale jakmile sem si to přeložil z nemčiny tak mi to na JH pripadá jako ventil volnobehu to znamena jakmile se ti moc sníži otáčky tak ti je zvedne a když moc zvíši t.j nad 1050 ot.min. tak ti je sníži . a doslovny překlad popisu by asi znel 12 spínač chladici kapaliny 13 podlakove vedení k podtlakovemu regulátoru zapalováni- asi rozdelovač 14 podtlakovy spínač . Ja ten regulator volnoběho na EG nemam tak tam mam zapojenej ekonoměr což je asi ten budík co tam je vyobrazen
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: mie009 Září 20, 2011, 21:26:57 odpoledne
Taky to mam na sciru a je to připojené na podtlak ekonoměru a k podlaku který řidi volnoběžné otačky v rozdělovači ale ja mam old school motor karbec JB.
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: Lahváček Září 20, 2011, 21:44:05 odpoledne
ale jakmile sem si to přeložil z nemčiny tak mi to na JH pripadá jako ventil volnobehu to znamena jakmile se ti moc sníži otáčky tak ti je zvedne a když moc zvíši t.j nad 1050 ot.min. tak ti je sníži . a doslovny překlad popisu by asi znel 12 spínač chladici kapaliny 13 podlakove vedení k podtlakovemu regulátoru zapalováni- asi rozdelovač 14 podtlakovy spínač . Ja ten regulator volnoběho na EG nemam tak tam mam zapojenej ekonoměr což je asi ten budík co tam je vyobrazen

No a proto si myslim, že to má něco společnýho s tim špatnym startem. Otočim klíčkem motor chytne, ale okamžitě jdou otáčky dolu...prošlápnu třikrát, čtyřikrát plyn a otáčky už jsou v normálu. Což by znamenalo, že nahradim nohou funkci týhle věci...
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: milo Září 20, 2011, 21:50:30 odpoledne
skontroluj tesnost hadiček a taky skoušečkou jestli tam ten spínač pustí proud na tech konektorech
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: Wari Září 20, 2011, 23:11:57 odpoledne
souhlasim s Aramanem vetsinou byva v pytli ten bazmek na budikach.
Dale se mi zda dost divny ze by byl spolecne zapojen Ekonomer a MFA protoze budiky pro ekonomer byli jiny nez pro MFA muzu se mylit ale nikdy jsem to nevidel.
Takze bych vse pro ekonomer vytrhal a zapojil jen MFA jak ma byt  ;)
Název: Re: Pohánění podtlaku pro budíky??
Přispěvatel: xxMIKExx Září 21, 2011, 09:12:01 dopoledne
ale jakmile sem si to přeložil z nemčiny tak mi to na JH pripadá jako ventil volnobehu to znamena jakmile se ti moc sníži otáčky tak ti je zvedne a když moc zvíši t.j nad 1050 ot.min. tak ti je sníži . a doslovny překlad popisu by asi znel 12 spínač chladici kapaliny 13 podlakove vedení k podtlakovemu regulátoru zapalováni- asi rozdelovač 14 podtlakovy spínač . Ja ten regulator volnoběho na EG nemam tak tam mam zapojenej ekonoměr což je asi ten budík co tam je vyobrazen
tento bazmek mám já osobně teda přidělanej na horním uložení tlumiče na levo,taková kostka,je to tam originálně a už sem to viděl na spoustu JHček,když mi spadnou otáčky tak v tom cinkne a přepustí mi to vzduch do sání a otáčky se mi zvednou na 1100