SCIROCCO
Servis => Technika => Téma založeno: Martin .V Červen 22, 2011, 19:00:57 odpoledne
-
Zdravím , potřebuju poradit stojí mě doma auto Scirocco mk2 , předchozí majitel tvrdil že nejspíš je zničená spojka ale (nebude) , zjistil sem že je vymlácená poloosa , mam stím minimalní zkušenosti tak mám pár dotazu tak kdybyste byly tak hodný a poradili mi dík :)
1.je to poloosa levá s pohledu řidiče (kratká) - ta puvodní je na 1.6 motorový verzí ,mam nahradní ale ta je z 1.8 verze - pude tam ?sou stejny ?
2. mam jí měnit celou ? nebo stačí jen ten vytřískanej kloub ? a šel by tam i kloub ze spolujezdcovi strany na stranu řidičovu ?
3. jekej na to mam zvolit postup a na co si dát pozor.
Dík za jakoukoliv radu :)
-
Vyměnit kloub půjde jak za 1.6 tak 1.8. změna je jen ve velikosti kloubu jelikož 1,8 má vyšší výkon tak je tam větší masa materiálu, ale tisícihrany jsou pro oba unašeče stejné jen je prostě jiná manžeta.
poloosa by měla jít také vyměnit krátká z 1,8 na místo krátké 1,6 ale lehčí je vyměnit jen ten vnější kloub, tam nemusíš povolovat 6 torxu popřípadě imbusových (které jsou většinou ztrhlé z předchozích oprav) šroubů na vnitřní straně poloosy. U výměny kloubu jen stáhneš manžetu a správnou ranou kladivem ho srazíš, pak naklepneš jiný.
A klouby jsou pro obě strany stejné vnější z leva jde na vnější z prava a vnitřní také.
Pozor si dej snad jen na to aby ti nevyskočily kuličky z klece v těch kloubech.
-
ale to budeš muset mit pořádny kladivo , abys urval tu zajišťovací segrovku co drží ten kloub na poloose ::) ( jestli si to teda dobře pamatuju)
na tom kousku co zustal na ose je v místě pro kuličku dira - tam je segrovka , kterou roztáhneš a kloub sundáš
- pri nasazování stačí naklepnout poloosa má náběh a ta segrovka se roztáhne sama
- pravý a levý kloub můžeš zaměnit bez problému , a pokud pasuje tisicihran, tak i 1.6 vs. 1.8 ;) ( s tim ale nemám zkušenost :-X )
-
OK paráda dík :D buduse snažit vyměnit jen ten kloub , zdůvodu že se ty T hlavičky se fakt sjížděj při sundavání tech nahradních některý nešli tak sem je nařezával :\ a otčel přes plocháč .
ještě jednou díky ;)
-
to by me zajimalo co s tim delate, jeste se mi nikdy nepodarilo ten 12ti hran strhnout. A ze u jsem jich par set tisic utahnul nebo povolil.
-
jestli to nebude použitím špatnýho vercajku
-
12ti hran nestrhneš, ale ten imbus jo - ten je na pikaču
- hlavně když to blbě nasadiš ,protože máš uvnitř bordel
-
aha, ja se setlal jen s 12tihranem ;)
-
No ja měnil u svého scira oba klouby venkovní a jak si daš ten kloub uplně rovně z poloosou tak jde pěkně vyklepnout. Aspoň u mych scir to šlo. No mně se povedlo sthnout ten 12ti hran, a imbus jsem tam měl kratce kvůli malé pevnosti těch šroubu. Jinak nové šrouby pasnou z Octy 1.
-
tak jak je to na šíru ? je to tam naklepnuty, nebo na segrovku ? ( jestli si to nepletu s jinym autem ::) )
-
U me naklepnuty ;)
-
většina kloubů je naražených, ale už jsem se setkal i se ségrovkama zevnitř
-
No tak problem skloubem se vyřešil :\ je tak domrd... okolo polosy že jí musim vyměnit celou :\ , a ktomu všemu se mě podařílo strhnout většinu tech Tor. hlaviček takže jsem v tuhle chvíli jasnej :\
-
karboflexa to jistí! jinak většinou jsem viděl ten 12tihran strhlej kvůli lidem co si myslely že je to imbus 6 tak ho tam cpaly a pak se jim to protáčelo.
jinak jak píše pov starší modely to měli se sajgrovkou ale i ta se dala sklepnout. ;) ( no ja jí sklepnul z důvodu že jsem to neviděl a použil velké kladivo! ::) )
-
Tak máš pravdu - (shredder ) stím 6 tihranem :\ prot sem si byl koupit přímo "1000 hran" a šloto :) sice blbě kuli předchozímu doku.. ale jeto dole :D a je to v pr.... :( protže na .1.6 motorizaci nedám 1.8 poloosu , sou jiný v místě unašeče poloosy :( tak jedině vyměnit i to ale nevym jestli to de a ani to nechci skoušet .
Dík všem za rady :) , a scháním nahradní poloosu viz odkaz - http://www.scirocco.cz/forum/index.php?topic=1236.0
-
A co je s tou "tyci" klouby se daji vymenit.
-
Myslíš jako že bych nechal první kloub u těhlice + tyč polosy a prohazel to v tom druhým kloubu ?
-
jde to tak udělat . jestli jsou ty klouby použitelný , nevymlácený.
-
jo ty klouby blíž k motoru sou v pořádku :) tak že by to bylo řešení :D tak to se musím mrknout zejtra .
-
Oba dva klouby se daji z te tyce sundat a vymenit za jin, pokud mas ten kloub u prevodovky v poradku, staci koupit kloub co je u kola a yvmenit ten ;)
-
No parada :D tak to šlo v poho vyměnit ty klouby co sou na unašeči :) nechal sem 1.8 polosu (tyč) a na to si sedne ten menší kloub - ( tyče mají stejnej rozměr ) na unašeč z 1.6 takže to de krásně vyměnit :D jen to vyčistim namažu a koupím prachové manžety a je yřešeno snad :) Dík moc za rady ;)