Author Topic: plazmové zapalování  (Read 78257 times)

Offline speed

  • majitel MK1
  • Global Moderator
  • registrovaný uživatel
  • *****
  • Posts: 12361
  • ........mik mik...........
Re: plazmové zapalování
« Reply #45 on: June 02, 2010, 22:17:42 PM »
a setrice paliva pomoci permanentnich magnetu pouzivate nebo to je blbost?
http://www.stronger.sk/produkt.html

 ;D ;D ;D
ten sem nedávno z auta vyhodil .... fakt ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Scirocco MK1 75  2.0 GTi  16V   9A
Mitsu Galant  97´ 2.0 16V  (LPG) žralok
Toyota Yaris mk1 1,0 "zlaťák"
BMW E46 touring  2,0 105kw

Jestli se v tym Sciroccu zabiješ, tak mi nechoď na oči !!!!  Martina

Offline lajos

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 422
  • PL,16V
Re: plazmové zapalování
« Reply #46 on: June 02, 2010, 23:30:53 PM »
Jsem rád  že jsem vás trochu rozpohyboval. Veškeré vaše připomínky jsou kladné, i ty záporné, jde o věc, nebo v zájmu věci.
Ano tablety jsou pro kočku, u náv laborce zkoušení motorů se pár fyrem se snažilo získat certifikát s příslušnými kladnými výsledky, bylo vše v rámci chyby měření. V poslední době magnety nebyly a ty také nejsou průkazné i když myslím že ne vyloučené-nestačí jen prodávat magnety-polarizace benzínu ale existuje.
Rozhodně vyzkouším a předvedu vám výsledky i kdybych byl v mínusu.
Ten pdf 253kB zatím mi nikdo tady nenabýdl pomoct zveřejnit.
Okruh zapalování přes plazmu vyžaduje nulové odpory v okruhu vysokého napětí. Nevím jak u ostatních motorů ale u PL je předepsaná svíčka s nulovým odporem(proč asi??) naštěstí, k tomu patří kabely s drátovou žílou(stará škodovka).Je to stejně první krok pokročit dál, měnič 12V/220V  500W špičkově, nějaké VN diody(používají se z mikrovlnky a pak silové diody seřazené na VN napětí, je na to několik patentů a spaluje to pak málem cokoliv počínaje vodní mlhu. Co jste zatím neslyšeli, uslišíte, je jiná doba. Konsernové výmluvy mě nezajímají, mají své zájmy shodné se šejky a s amíky. Oni musejí prodat tu naftu co mají v zemi a má stanovenou svou nemalou cenu. Ubrat na spotřebě, přijít na něco nezávysle převratného je nesmysl, že ano? Máte někdo nějaký vrt ve vlastníctvý?Asi ne. A cokoliv podobného by nedej bože fungovalo, můžete celou ekonomiku světa hodit do hajzlu, snad jsem se vyjádřil výstižně.

Offline lajos

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 422
  • PL,16V
Re: plazmové zapalování
« Reply #47 on: June 03, 2010, 00:03:19 AM »
Spíte? nebo jste se nějak zarazili? Dřív se mi nechtělo z vany, voda mně držela, nebo co.

Offline speed

  • majitel MK1
  • Global Moderator
  • registrovaný uživatel
  • *****
  • Posts: 12361
  • ........mik mik...........
Re: plazmové zapalování
« Reply #48 on: June 03, 2010, 06:06:26 AM »
no každopádně začni s pokusama ... su celkem zvědavé   ;D ;)
Scirocco MK1 75  2.0 GTi  16V   9A
Mitsu Galant  97´ 2.0 16V  (LPG) žralok
Toyota Yaris mk1 1,0 "zlaťák"
BMW E46 touring  2,0 105kw

Jestli se v tym Sciroccu zabiješ, tak mi nechoď na oči !!!!  Martina

Offline araman

  • prekvapive je
  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 8992
  • ** Hakis **
Re: Lucas
« Reply #49 on: June 03, 2010, 06:56:26 AM »
...
Připojuji pdf o změnách v okruhu zapalování a jejich vliv na účinnost zapalování,
Tak nepřipojuji, chudák má 253kB, můžu poslat mailem, jak to sem pak naarangujete, je mi jedno

tam mi to pdf pošli .  ja ho se vmáčknu
Volkswagen Scirocco Scala 1.8 JH ...  neznamo kde

Offline lajos

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 422
  • PL,16V
Re: plazmové zapalování
« Reply #50 on: June 03, 2010, 07:49:06 AM »
Jsem nechal doma flešku, pdf až večer. Dnes bych měl mít v rukou kondíky.

Offline Wari

  • registrovaný uživatel
  • **
  • Posts: 7196
Re: plazmové zapalování
« Reply #51 on: June 03, 2010, 08:31:54 AM »
doufam ze to pdf jsi nepsal ty  ::)
VW Scirocco 1.8 JH
Opel Astra Caravan 1.6
Indiana  Jones

Offline lajos

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 422
  • PL,16V
Re: plazmové zapalování
« Reply #52 on: June 03, 2010, 10:56:06 AM »
doufam ze to pdf jsi nepsal ty  ::)
Nevím koho na co se ptáš, zatím jsem žádný pdf nepsal, jednou jsem to zkusil poslat jako přílohu ale vrátil mi to.

Offline R N

  • registrovaný uživatel
  • **
  • Posts: 524
Re: plazmové zapalování
« Reply #53 on: June 03, 2010, 11:28:37 AM »
Lájos , a co dostat víc z indukční cívky , to je vlastně kondík

Offline lajos

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 422
  • PL,16V
Re: plazmové zapalování
« Reply #54 on: June 03, 2010, 12:31:32 PM »
Lájos , a co dostat víc z indukční cívky , to je vlastně kondík
To ne indukční cívka je trafo sice má nějakou kapacitu mezi závity a zemí ale to je zanedbatelné, nevyužitelné, nežádoucí.
Můžeš jen měnit odpor nebo závity primáru a pak zvyšovat převod, z toho tolik nezískáme. Je tam ještě otázka magnetické sicení jádra, při použitých plechách vyšším proudu a na vyšších otáčkách pak trafo o moc víc energie nepřenese.
To už by bylo lepší tyristorové zapalování s dlouhou jiskrou, jen otočíš trimrem a kondík můžeš nabýt na 300-400V a to jsou pak šlehy

Offline horan

  • Global Moderator
  • registrovaný uživatel
  • *****
  • Posts: 12931
Re: plazmové zapalování
« Reply #55 on: June 03, 2010, 14:42:07 PM »
Ještě dva dotazy. Jak dlouhou životnost tý svíčce předpovídáš a můžem někde tipovat kterej píst se propálí první?
S teroristy a francouzi se nevyjednava!!!

Čím dřív umřu,tím dýl budu mrtvej

Offline lajos

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 422
  • PL,16V
Re: plazmové zapalování
« Reply #56 on: June 03, 2010, 15:45:50 PM »
Ještě dva dotazy. Jak dlouhou životnost tý svíčce předpovídáš a můžem někde tipovat kterej píst se propálí první?
To bude v tom pdf večer i s fotkou po 50000 mil a 90000mil provozu. Vypadají úplně normálně jako správně pálená svíčka.
Při tom oblouku dochází k vysokofrekvenčnímu(až 100MHz) rezonančnímu výbojí s vysokým stupněm ionizace až i do vytvoření plazmy, tak že vysoká stupeň ionizace neznamená mimochodně vysoké teploty, proto se také svíčka  neopotřebovává a píst se nepropaluje

Offline mie009

  • registrovaný uživatel
  • **
  • Posts: 1858
  • Navigator
Re: plazmové zapalování
« Reply #57 on: June 03, 2010, 18:31:06 PM »
Měl bych otazku. Kde to sakra pracuješ. Ja si připadam jak uplny trotl  ;D. Ja a taky asi jsem. KDysi jsem dal na Faťana 3 bodové svičky Bosch a zdalo se mi že měl lepši chod na volnoběhu.
Scirocco 1.5 JB new project
Fiat Grande Punto 1.2

Offline lajos

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 422
  • PL,16V
Re: plazmové zapalování
« Reply #58 on: June 03, 2010, 18:40:19 PM »
Měl bych otazku. Kde to sakra pracuješ. Ja si připadam jak uplny trotl  ;D. Ja a taky asi jsem. KDysi jsem dal na Faťana 3 bodové svičky Bosch a zdalo se mi že měl lepši chod na volnoběhu.
V Liberci na technické univerzitě ve zkušebně motorů. Neznám ale vše, jsem elektrikář a s kolegama strojařema , motorářema se doplňujem.
Svíčky používám předepsané do PL tříprsté bezodporové za 76,- kč

Offline mie009

  • registrovaný uživatel
  • **
  • Posts: 1858
  • Navigator
Re: plazmové zapalování
« Reply #59 on: June 03, 2010, 18:55:12 PM »
No ja se chci zeptat na jednu věc jak už jsme v tom tematu. Měnil jsem nedavno na sciru svičky a kabely. Koupil jsem předepsané svičky pro sciro nějaké NGK PR5ES nebo tak něco ale horši se to ma s kablama. Koupil jsem nějaké kabely Sentech a až po doručení jsem zjistil že nejsou měděné ale nějaké special. http://www.zapalovacikabely.cz/ něco takového. Je tam nakres. Nevím jestli jsem nevyhodil penize oknem jestli se moc rychle nezniči nebo nejsou v nějakém směru horši než měděné. Mohl bys mi poradit. Díky
Scirocco 1.5 JB new project
Fiat Grande Punto 1.2