Author Topic: Jak rozlousknout altík  (Read 4338 times)

Offline Bandito

  • registrovaný uživatel
  • **
  • Posts: 2597
Jak rozlousknout altík
« on: October 15, 2012, 21:07:47 PM »
potřebuju rozebrat alternátor. Řemenice a ventilátor jsou dole a zbývá sundat zadní část. Odšrouboval jsem 4 matky a teď nevím jestli se ty šrouby musí vyšroubovat, nebo by stačilo kryt ze šroubů sklepnout

Offline speed

  • majitel MK1
  • Global Moderator
  • registrovaný uživatel
  • *****
  • Posts: 12361
  • ........mik mik...........
Re: Jak rozlousknout altík
« Reply #1 on: October 15, 2012, 21:59:15 PM »
nějak sem nepochopil na co se ptáš, snad ti nějak pomuže tahle fotka, když sem ho rozdělával já

« Last Edit: October 15, 2012, 22:22:09 PM by speed »
Scirocco MK1 75  2.0 GTi  16V   9A
Mitsu Galant  97´ 2.0 16V  (LPG) žralok
Toyota Yaris mk1 1,0 "zlaťák"
BMW E46 touring  2,0 105kw

Jestli se v tym Sciroccu zabiješ, tak mi nechoď na oči !!!!  Martina

Offline Bandito

  • registrovaný uživatel
  • **
  • Posts: 2597
Re: Jak rozlousknout altík
« Reply #2 on: October 15, 2012, 23:05:13 PM »
Speed: dík, takhle to chci rozebrat  ;)
Po obvodu máš čtyři šrouby a ty potřebuju vyndat...
Na druhý straně měli matky, ty jsem sundal, ale šrouby pořád drží a nemůžu s nima hnout..
Zajímá mě jestli i  tom tělese statoru je závit a ty šrouby držej v něm

Offline speed

  • majitel MK1
  • Global Moderator
  • registrovaný uživatel
  • *****
  • Posts: 12361
  • ........mik mik...........
Re: Jak rozlousknout altík
« Reply #3 on: October 16, 2012, 07:05:22 AM »
jo , v tym těle je závit a ty matky sou jen "kontra"  bohužel to tělo je hliníkovy a šrouby železny , takže při oxidaci a korozi dojde k celkem pevnymu spoji ( prostě to jde blbě jak sviňa )
mě se to naštěstí podařilo, ale před tydnem sem to dělal na Galantu a tam sem jeden šroub urval

teď jen vyzkoušet nějaky zaručeny povolovaci postupy ...
povolovaci spreje, přes noc nafta , a asi nejlepši je nahřát ten hliník v místě závitu - ale to chce autogen s malym plamenem a trochu zkušeností ...
Scirocco MK1 75  2.0 GTi  16V   9A
Mitsu Galant  97´ 2.0 16V  (LPG) žralok
Toyota Yaris mk1 1,0 "zlaťák"
BMW E46 touring  2,0 105kw

Jestli se v tym Sciroccu zabiješ, tak mi nechoď na oči !!!!  Martina

Offline milo

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 885
Re: Jak rozlousknout altík
« Reply #4 on: October 16, 2012, 20:59:41 PM »
skus taky kvalitní teplovzdušní pistoli

Offline Bandito

  • registrovaný uživatel
  • **
  • Posts: 2597
Re: Jak rozlousknout altík
« Reply #5 on: October 24, 2012, 20:27:43 PM »
Tak rozlousknuto  ;)
A teď jak oddělit rotor od předního víka altíku (u kladky)
Jsou tam dva šroubky, ale nejde se na ně dostat. Jsou zezadu... zakrývá je stator takže šrobovákem se nelze dostat...

Offline speed

  • majitel MK1
  • Global Moderator
  • registrovaný uživatel
  • *****
  • Posts: 12361
  • ........mik mik...........
Re: Jak rozlousknout altík
« Reply #6 on: October 24, 2012, 23:33:38 PM »
musi to jit stahnout ... je to jen na ložisku 
 je to tam jen kvalitně zatuhnuty

normálně to musiš vyklepnout, ale nemlať  kladivem po tym zavitu na rotoru, jinak ho rozjebeš a už tam nic nenašroubuješ ( takže přes tvrdy dřevo, nebo přes nějaké  hlinikové kus )



ty šroubky neřeš , ty drží to ložisko v tom těle
« Last Edit: October 24, 2012, 23:37:09 PM by speed »
Scirocco MK1 75  2.0 GTi  16V   9A
Mitsu Galant  97´ 2.0 16V  (LPG) žralok
Toyota Yaris mk1 1,0 "zlaťák"
BMW E46 touring  2,0 105kw

Jestli se v tym Sciroccu zabiješ, tak mi nechoď na oči !!!!  Martina

Offline Bandito

  • registrovaný uživatel
  • **
  • Posts: 2597
Re: Jak rozlousknout altík
« Reply #7 on: October 26, 2012, 20:22:10 PM »
Díky

Offline milo

  • Člen CSSC
  • registrovaný uživatel
  • ****
  • Posts: 885
Re: Jak rozlousknout altík
« Reply #8 on: October 26, 2012, 20:43:33 PM »
řemenici dolu a maly stahovák, hřídelku protlačit, ložisko zustane na tom telese altíka a až to stáhneš pak ty šroubky dolu a ložisko vybereš